ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد کمیته ساماندهی رسانه‌های سایبری

| چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر کشور گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی دادن اطلاعیه، آگهی و دعوت به سرمایه‌گذاری و یا بورس دانشجویان به شبکه‌های معاند خلاف مقررات است و اگر رعایت نکنند قطعا با آنها برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در سی و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، اظهار کرد: امروز سالگرد جلسات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی بود که در این جلسه گزارش سالانه ای از مجموعه اقداماتی که انجام شده مانند سیاست‌گذاری ها، برنامه ریزی ها، اقدامات پیشگیرانه و ... ارائه داده شد.

وی افزود: ما هم در پیگیری سیاست‌گذاری ها تا به امروز موفق بوده ایم و هم به صورت مشخص موضوعاتی که در این جلسه ظرف یک سال گذشته عنوان شده است مانند بحث ارز، موبایل، کاغذ، کالاهای انباشته شده در بنادر و ... پیگیری کردیم و خوشبختانه موفقیت آمیز هم بوده است.

وزیر کشور ادامه داد: مسئله ای که در جلسه امروز مطرح شد موضوع نگرانی افکار عمومی از فضای تبلیغات رسانه ای که به نوعی اتهام زنی و پخش شایعات و یا دروغ‌پردازی‌هایی که اتفاق می افتد به آنها مرتبط می شود.

رحمانی فضلی گفت: تا به امروز قوه قضائیه اقدامات مناسبی در برخورد با مفاسد و مشکلات مشابه داشته است ولی قرار شد تا ستادی برای اطلاع رسانی این فعالیت ها تشکیل شود. باید نتیجه این ستاد این باشد که مجموعه فعالیت‌هایی که انجام می شود مقوم افکار عمومی باشد. باید اطلاع رسانی از این برخوردها به نحوی باشد که امید در افکار عمومی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هر نوع فسادی در هر جایی که باشد با آن برخورد می شود اما اگر نوع اطلاع رسانی اصولی نباشد امکان دارد به خوبی برخورد با این موضوع به مردم منتقل نشود.

وزیر کشورگفت: برخی از رسانه ها و سایت ها که بیشتر هم وابسته به معاندین هستند با سوءاستفاده از مطالب خارج شده از این جلسات سعی در شبه افکنی و پخش شایعه دارند که باید نحوه اطلاع رسانی ما به گونه ای باشد که آنها نتوانند به این نیت شوم خود برسند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در خصوص پخش آگهی های اقتصادی و دعوت به سرمایه گذاری در خارج از کشور از سوی شبکه های معاند، قرار شد طبق مصوبه ای که قبلا در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است اقداماتی را در این جلسه پیگیری کنیم. طبق آن مصوبه دادن اطلاعیه، آگهی و دعوت به سرمایه گذاری و یا در بحث بورس دانشجویان خلاف مقررات است.

وزیر کشور گفت:  تمام افرادی که بی اطلاع از این مصوبه اقدام به آگهی دادن به این شبکه ها می کنند این کار خلاف قانون است و اگر رعایت نکنند قطعا با آنها برخورد می شود.

وی افزود: همچنین قرار شد در یک کمیته ای موضوع رسانه های مجازی مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد و ساماندهی شوند چرا که تعداد بسیاری سایت در کشور وجود دارد که مجاز نیستند؛ وزارت ارشاد اسلامی هم اعلام کرده است که اینها باید بیایند مجوز بگیرند.

وزیر کشور گفت: یک بازه زمانی تعیین شده است که سایت هایی که مجوز ندارند مراجعه کنند و مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت را کسب کنند. اگر به آن زمانبندی توجه نشود با سایت های غیرمجاز قطعا برخورد می شود

  • ۹۸/۰۵/۳۰

وزارت کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">