ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد کنسرسیوم ISPها ناممکن است

| سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۸۵، ۱۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان تنظیم مقررات در ارایه مجوز به شرکت‌‏های اینترنتی, به توانایی محوری شرکت‌‏ها توجه دارد و دانایی محوری را جزء صلاحیت نمی‌‏داند.
مهندس رضا نشاط ، عضو انجمن شرکت‌‏های اینترنتی ایران، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا, در خصوص دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تغییر وظایف ISPها و ICPها با بیان این که آئین نامه تصویب شده در بعضی از جهات دارای نقاط ضعف و قوت است, اظهارداشت: الزام داشتن محلی برای ایجاد شرکت که ثبت رسمی شده باشد تا حدی مشکلاتی را برای شرکت‌‏ها به همراه خواهد داشت.

وی ، در خصوص الزام داشتن پشتیبانی فنی 24 ساعته که در آئین نامه شرح وظایف شرکت‌‏های اینترنتی آمده است, گفت: این بند از آئین نامه در صورتی که با نظارت همراه باشد و با اجرای صحیح صورت گیرد ، از نقاط قوت این آئین نامه است.

نشاط ، با تاکید بر این که ایجاد و ثبات برای سرمایه‌‏گذاری در حوزه IT مهم ترین بحث است که دولت باید برای آن سیاست واحدی بیاندیشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل موجود در حوزه ISPها, بحث مدت زمان است که امنیت و ثبات سرمایه‌‏گذاری این شرکت‌‏ها را تهدید می‌‏کند.

عضو انجمن شرکت‌‏های اینترنتی ، یادآور شد: تعیین زمان فعالیت ، انگیزه کسی را که دارای مجوز است و می‌‏خواهد سرمایه‌‏گذاری کند را کاهش می‌‏دهد.

وی ، افزود: ارائه خدمات اینترنت با کیفیت باید برای بلند مدت برنامه‌‏ریزی شود و شرایطی تعیین شود تا شرکت دارای مجوز برای همیشه این خدمات را ارائه دهد.

نشاط ، با اشاره به تبدیل این موضوع در آئین نامه جدید شرکت‌‏های اینترنتی ، تصریح کرد: پروانه فعالیت شرکت‌‏های باید پا برجا باشد و با هر آئیین نامه و دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات ، نباید متوقف و یا تمدید شود.

وی ، با بیان این که افراد متخصصی که سال‌‏ها در بحث اینترنت در کشور سرمایه‌‏گذاری کرده‌‏اند هر روز این نگرانی را دارند که فعالیت‌‏شان متوقف شود, اظهارداشت: در حال حاضر در مجوزهای سازمان تنظیم مقررات برای فعالیت شرکت‌‏های اینترنتی, تعیین صلاحیت برحسب "توانایی محوری" انجام می‌‏گیرد و به "دانایی محوری" توجهی نمی‌‏شود.

مهندس نشاط ، افزود: در این آئین نامه‌‏ شرکتی که توانایی اقتصادی ندارد اجازه ورود به این عرصه را ندارد, این در حالی است که توانایی فنی و تخصصی کم رنگ‌‏تر به نظر می‌‏رسد.

وی ، در خصوص تداخل فعالیت ISPها و ICP ها در این آئین نامه با بیان این که در گذشته نیز این مشکل وجود داشت, گفت: این آئین نامه به نفع ISPهای کوچک نیست.

نشاط ، در خصوص تشکیل کنسرسیوم ISPها برای عرضه پهنای باند به صورت کلان ، گفت: طبق بند 2-2 این آئین نامه، عرضه پهنای باند از یک ISP به ISP دیگر ممنوع است ، به این ترتیب تشکیل کنسرسیوم و تجمیع پهنای باند غیرممکن به نظر می‌‏رسد.

  • ۸۵/۱۰/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">