ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانیان مبدع هک‌درمانی و بلاک‌درمانی

| يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

در فضای مجازی ایران به واسطه مشکلات و چیزهایی که پاسخی براشون وجود نداره، شاهد ظهور و بروز پدیده‌های جدیدی هستیم.

مثلا اگه یه خانم لباس مناسبی نپوشید و تلویزیون مجبور به سانسور شد، اگه یه بازیکن به تیم فوتبال ما گل زد، اگه یه داور خارجی اشتباه کرد، اگه کسی روی رونالدو خطا کرد و کلی موارد دیگه که مستحضر هستید، یه عده ایرانی هستند که خوب می‌دونن چطور باید این آدمای بی‌عقل رو بیدارشون کرد و نشوند سرجاشون.

برای همین روش جدیدی به نام فحش‌درمانی یا توهین‌درمانی در پیش گرفته می‌شود. برخی از ایرانی‌های معتقد به این روش درمانی، اینقدر مرده و زنده طرف رو به زبان‌های مختلف مورد تکریم قرار می‌دن، که طرف اگه به کل از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت حذف نشه، حداقلش اینه که دیگه صفحش رو برای مدتی مسدود می‌کنه.

منم اول معتقد بودم توهین‌درمانی جواب نمی‌ده. اما حالا می‌بینم انگار داره جواب می‌ده و خب یه سری آدم به این ترتیب ادب می‌شن و بیشتر مراقب لباس، طرز حرف زدن و طرز بازی کردن خودشون می‌شن و کاملا می‌فهمن که تو هر بازی فوتبال که آدم نباید به هر تیمی خواست گل بزنه.

در عوض اما یه دسته دیگه از ایرانی‌ها هستن که معتقدن این روش خیلی زشته و برای ما خوب نیست که تو دنیا به عنوان فحاش و هتاک شناخته بشیم. برای همین بازم یه عده‌ای از مردم نشستن فکر کردن و به روش بلاک‌درمانی رو آوردن. روش این گروه هم به این ترتیب هست که با هم قرار گذاشتن تا وقتی قانون کار خاصی در این مورد نمی‌کنه، از این به بعد هر کی حرف بد زد، چون نمی‌دونیم کی هست که تو دهنش فلفل بریزیم، بلاکش کنیم. یعنی اینقدر همه حذفش کنن تا خودش تو اینترنت تنها بمونه و بمیره!

حالا چند وقتی هست یه روش دیگه هم تو فضای مجازی ایرانی ابداع شده که اونم در نوع خودش کم نظیر هست. در این روش بعضی آدما هرجا کارشون گیر بیفته برای اینکه صداشون تو رسانه‌ها بپیچه و به گوش مسوولان مربوطه برسه، سراغ هک‌درمانی رفتن. یعنی مثلا طرف وقت بیمارستان می‌خاد بهش نمی‌دن بعد میزنه سایت اونجا رو میاره پایین و خلاصه صداشو به گوش مسوولان بیمارستان و سایرین هم می‌رسونه.

البته برای این روش هنوز راه مقابله‌ای پیدا نشده و نمی‌دونم با اینا دیگه باید چیکار کرد. خب اینا یه کم خطرناک هم هستن بزنی بلاکشون کنی یهو میزنن هکت می‌کنن. برای همین شاید باید روش هک‌پاتک‌درمانی در پیش گرفت. یعنی هرکی هک کرد یه هکر استخدام کنی اونو هک کنه تا ادب بشه و به این می‌گن هک‌پاتک‌درمانی.

خلاصه خدا می‌دونه ابداع بعدی ایرانی‌ها تو فضای مجازی چی خواهد بود.

عزت زیاد

آق فری

منبع:عصرارتباط

  • ۹۵/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">