ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایفای نقش مخرب فیس‌بوک در انتخابات آمریکا

| چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

نتایج بررسی‌های یک گروه مدافع حقوق مدنی در آمریکا نشان می‌دهد فیس‌بوک در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور با انتشار اطلاعات دروغ مقابله جدی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بر اساس گزارش گروه اواز که مبتنی بر تحلیل ۱۰۰ صفحه بسیار محبوب در فیس‌بوک است، پست‌ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط این صفحات از ماه مارس تا اکتبر بیش از ۱۰ میلیارد بار مشاهده شده‌اند.

بررسی یادشده حاکیست در این صفحات اطلاعات غلط فراوانی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ وجود داشته و ۱۰۰ مطلب برتر و مهم‌تر این صفحات طی بازه زمانی سه ماهه ۱۶۲ میلیون بار مشاهده شده‌اند و فیس‌بوک برای حذف این مطالب یا تصحیح آنها هیچ اقدامی نکرده است.

اگر چه فیس‌بوک مدعی است با افزودن برچسب‌هایی تلاش کرده روند نشر اخبار دروغ را متوقف کند، اما واقعیت آن است که در عمل تلاش زیادی برای متوقف کردن روند بازتولید و به اشتراک گذاری این خبرها انجام نشده و محتواهای دروغین و گمراه کننده هر یک میلیون‌ها بار دیده شده‌اند و مجموع این محتواها میلیاردها بار مطالعه شده‌اند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک قرار است به زودی در کنگره آمریکا حاضر شده و به سوالاتی در مورد نقش این شبکه اجتماعی در نشر گسترده اخبار و اطلاعات دروغین انتخاباتی پاسخ دهد. زاکربرگ همراه با جک دورسی مدیر عامل توئیتر و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در تاریخ ۲۵ مارس در کمیته بازرگانی و انرژی کنگره حضور می‌یابند.

سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به انتشار گزارش یادشده روش انجام آن را غلط دانسته و محتوای آن را رد کرده است. از سوی دیگر فیس‌بوک فهرستی از تلاش‌های خود برای مسدود کردن صفحات حاوی مطالب دروغ انتخاباتی را منتشر کرده است.

  • ۰۰/۰۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">