ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت ارزانتر نمی‌شود

| سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۸۴، ۰۱:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات(‪ (ICT‬استان اصفهان گفت:

قیمت اینترنت در زمان حاضر به حداقل‌های خود رسیده است و از قیمتهای موجود ارزانتر نمی‌شود.
" مهدی نگینی " روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : پس از کاهش تعرفه‌های پهنای باند اینترنت در اوایل امسال، قیمت اینترنت به ثبات رسیده و کاهش آن برای شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی به صرفه نیست.
وی یادآور شد: قبل از کاهش تعرفه‌ها، شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی به منظور رقابت، اینترنت را کمتر از قیمت تمام شده به کاربران ارایه می‌کردند.
نگینی، اضافه کرد: این امر باعث افت کیفیت اینترنت و رقابت ناسالم بین شرکتهای خدمات اینترنتی شد چراکه این شرکتها برای توجیه اقتصادی کار خود پهنای باند اینترنت را کم می‌کردند.
به گفته وی در زمان حاضر با کاهش تعرفه‌های پهنای باند و افزایش ظرفیت شبکه شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی، این شرکتها بیشتر به دنبال افزایش کیفیت اینترنت و رقابت در این زمینه هستند.
عضو هیات مدیره انجمن ‪ ICT‬اصفهان تصریح کرد: کاهش قیمت یک ساعت اینترنت با کیفیت قابل قبول به کمتراز یکهزار ریال برای شرکتهای ‪ ISP‬و‪ ICP‬به صرفه نمی‌باشد چرا که هزینه تمام شده اینترنت برای آنها با توجه به هزینه‌های جاری و تورم موجود از این رقم کمتر نمی‌شود.
وی در رابطه با ارایه اینترنت پر سرعت و تاثیر آن در کاهش قیمتها گفت:

شرکتهای ارایه‌دهنده اینترنت پر سرعت(‪ (PAP‬آن‌طور که باید نتوانستند فعالیت کنند و در زمان حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستند.
نگینی افزود: با توجه به وضعیت موجود برای شرکتهای ‪ ،PAP‬احتمال کاهش قیمت اینترنت پر سرعت بسیار کم است.

  • ۸۴/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">