ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت رایگان به همه دانشجویان نمی‌رسد

| يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه امکان ارائه اینترنت رایگان برای همه دانشجویان وجود ندارد،گفت: بهترین راهکار برای استفاده دانشجویان از اینترنت اتصال به سامانه های آموزشی الکترونیکی دانشگاه ها به اینترنت است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه اختصاص اینترنت برای هر یک از دانشجویان کار غیرممکن و دشواری است، گفت: اینترنت برای دانشجویان در راستای آموزش در بستر مجازی باید از طریق استفاده از سامانه های دانشگاه ها انجام شود چرا که این کار بهترین روش تحت پوشش قرار دادن همه دانشجویان در استفاده از اینترنت است.

وی افزود: برخی می گویند چرا به هر یک از دانشجویان اینترنت رایگان اختصاص نمی یابد که باید در این رابطه بگویم تعداد دانشجویان همیشه در حال تغییر است و نمی توان برای هریک از آنها براساس گوشی همراه این افراد اینترنت تعلق گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ادامه داد: بسیاری از سیم کارت های مورد استفاده دانشجویان به نام آنها ثبت نشده و از نظر قانونی نمی توان برای همه دانشجویان کشور اینترنت رایگان ارائه کرد.

وی درباره اختصاص اینترنت به دانشجویان توضیح داد: خیلی از دانشجویان از طریق تلفن منازل خود به اینترنت متصل شده و آموزش خود را دنبال می کنند،‌بنابراین نمی توان برای تمام دانشجویان در سطح کشور اینترنت رایگان اختصاص داد از طرفی تعداد قابل توجهی از دانشجویان از خوابگاه های دانشگاهی استفاده می کنند.

خاکی صدیق گفت: بهترین راهکار و روش برای اینکه تمام دانشجویان از اینترنت برخوردار باشند، ارائه سرویس اینترنت رایگان به سامانه های دانشگاه ها و استفاده دانشجویان از این سیستم است.

وی در پایان یادآور شد: وزارت علوم لیست متقاضیان دریافت اینترنت دانشگاهیان را به وزارت ارتباطات ارسال کرده است و وزارت ارتباطات قرار است سامانه ای را به زودی رونمایی کند که دانشجویان بتوانند از طریق آن آموزش الکترونیکی خود را دنبال کنند.

 

دانشگاه‌ها از نظر آموزش الکترونیکی رتبه‌بندی می‌شوند
معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از رتبه‌بندی آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: مذاکرات این کار از سه ماه قبل با انجمن یادگیری الکترونیکی که یک انجمن علمی است آغاز و طرح نهایی شد.
به گزارش تسنیم، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در اولین کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران گفت: با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جهان به‌خصوص کشور ایران، وضع روزمره زندگی و به‌همراه آن آموزش تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت.

وی افزود: ادامه آموزش‌های دانشگاهی و عدم توقف آنها به سه راهکار احتیاج داشت که هر طور شده بتوانیم آموزش‌ها را حتی به‌مدت کوتاه ادامه دهیم. تحقق این امر بستگی به جایگزینی آموزش الکترونیکی و آموزش غیرحضوری، انعطاف‌پذیری در قوانین آموزشی و واگذاری اختیارات به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای راهبردها 8 اقدام جانبی در هفت ماه گذشته صورت گرفت که از اولین اقدام‌های آن می‌توان به ایجاد یک قاب آموزش الکترونیکی برای انجام مشاوره، بررسی، ارزیابی و کمک به تصمیم‌سازی در حوزه معاونت آموزشی اشاره کرد که به‌دنبال آن کارگروه یادگیری الکترونیکی تشکیل شد.

وی ادامه داد: دومین عامل راهبردی به‌منظور تحقق و ادامه پیدا کردن آموزش الکترونیکی، فرهنگ‌سازی پیرامون ضرورت آموزشی الکترونیکی با توجه به مقاومت‌هایی بود که در سطح دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی در ابتدا از سوی برخی اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام می‌شد.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: سومین عامل راهبردی جهت تحقق آموزش الکترونیکی ترویج، آموزش و آشنایی با روش‌ها، مزایا و چالش‌های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بود که در این قسمت می‌توان به صدها ساعت وبینار آموزشی، سخنرانی، دوره‌های آموزش الکترونیکی، تهیه و چاپ نشر الکترونیکی صدها جزوه دانشگاهی در مؤسسات آموزش عالی ویژه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارشناسان اشاره کرد.

خاکی صدیق ادامه داد: همچنین وب‌سایت‌های تخصصی در وزارت عتف و بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با هدف ترویج و آموزش الکترونیکی راه‌اندازی شد.

وی گفت: چهارمین اقدام صورت‌گرفته در این امر، تجهیز سخت‌افزاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بود که علی‌رغم محدودیت‌های بسیار شدید مالی در اواخر سال 98 و 99، تجهیز در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه آموزش‌های الکترونیکی تقریباً در همه دانشگاه‌ها در اولویت قرار گرفت.

خاکی صدیق  ادامه داد: پنجمین اقدام، تعامل با وزارت ارتباطات به‌منظور رایگان کردن خدمات اینترنتی در حوزه آموزش‌های الکترونیکی دانشجویان و ارتقای کیفیت سرویس‌دهی با توجه به حجم فوق‌العاده کاربران بود. نظارت و گردآوری اطلاعات درباره روند اجرا و فرایندهای آموزش الکترونیکی در کشور ششمین اقدام صورت‌گرفته از سوی وزارت علوم بود.

  • ۹۹/۰۷/۲۰

وزارت علوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">