ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت طبقاتی منجر به قطع اینترنت می‌شود

| جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

صاحبان کسب و کارها تاکید کردند پیاده‌سازی اینترنت طبقاتی نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه آثار مخرب بسیار زیادی در پی دارد.

به گزارش ایسنا، بیدی مدیر پنل تخصصی اینترنت طبقاتی که در حاشیه نمایشگاه ابنوتکس ۲۰۲۳ برگزار شد، سیاست‌های اینترنت طبقاتی را شفاف و واضح دانست و ادامه داد، اتخاذ چنین سیاستی حاصل نگاه حکمرانی است و می‌توان شواهد آن را از روی اسناد تصویب شده و تدوین شده به وضوح دید.

وی اظهار کرد: به نظر من این روند قطعا منجر به قطع اینترنت خواهد شد و در نهایت یک شبکه داخلی کنترل شده و با احراز هویت کاربران جایگزین آن می‌شود.

وی تاکید کرد: پایش محتوا با هوش مصنوعی ایستگاه بعدی که اینترنت طبقاتی به آن خواهد رسید.

محمد حافظ حکمی عضو هیئت مدیره یکی از کسب و کارها، سیاستگذاری در حوزه فضای مجازی و مدیریت را یکی از مسائل مطرح در جامعه دانست و گفت: در این زمینه دو رویکرد وجود دارد، در رویکرد اول، تمرکز بر کنترل داده‌ها و اطلاعات است و رویکرد دوم  بر آزاد سازی فضای اینترنت تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست اینترنت طبقاتی بر ۲۰ سال آینده کشور در حوزه‌های مختلف اثر خواهد گذاشت، ادامه داد: رویکرد دوگانه در خصوص دسترسی به اطلاعات آزاد و یا دسترسی محدود به اطلاعات، حاصل میزان درک از جهان شبکه‌ای است.

حکمی اضافه کرد: در سند معماری شبکه ملی اطلاعات صراحتاً دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را حق طبیعی شهروندان می‌دانند و در هیچ یک از اسناد بالادستی کشور محدودسازی یا طبقاتی سازی اینترنت، مورد تأکید نیست.

وی تاکید کرد: پیاده‌سازی اینترنت طبقاتی نه تنها مشکلات کشور  را حل نمی‌کند بلکه آثار مخرب بسیار زیادی در پی دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">