ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت کند برای سلامت کاربران خطرناک است

| دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

اینترنت به صورت یکی از ملزومات جهان امروز درآمده است. تا آنجا که نمی‌توان جهان را بدون اینترنت تصور کرد. علاوه بر آن، با توجه به شرایط جدیدی که بعد از شیوع کرونا پیش آمده، سهم اینترنت در برقراری ارتباط اجتماعی در دوره قرنطیه انکارناپذیر بوده است؛ اما کندی سرعت اینترنت همچنان معضل بسیاری از کاربران به شمار می‌رود و امروز محققان از ارتباط این کندی با مرگ افراد سخن می‌گویند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روانشناسان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که کندی اینترنت می‌تواند تا حد خطر مرگ مشکلات زیادی برای کاربران اینترنت به همراه آورد.

به اعتقاد کارشناسان، کندی اینترنت موجب افزایش استرس و فشارهای روحی بر فرد می‌شود و استمرار استرس ایمنی بدن را کاهش و فرد را در معرض ابتلا به بیمارهای مختلف قرار می‌دهد.

استرس علاوه بر این، در کنار مشکلاتی همچون افسردگی، یکی از عوامل به وجود آمدن بیماری دیابت هم محسوب می‌شود.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌گرفته از سوی پژوهشگران شرکت بین‌المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات اریکسون، کندی سرعت اتصال به اینترنت 38 درصد تپش قلب را بالا می‌برد و این فشار در زمان دانلود کردن محسوس‌تر است، که این امر در نهایت می‌تواند منجر به افزایش فشار خون هم بشود.

این محققان پیشنهاد می‌کنند بهتر است پیش از آنکه با یک مشکل بزرگ دیگر در بعد سلامت جامعه مواجه شویم، مساله کندی اینترنت در جوامع مختلف حل شود.

  • ۹۹/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">