ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل اپراتور دیجیتال کشور گفت: اکنون نسل پنجم ارتباطات در دو نقطه پایلوت راه‌اندازی شده و به زودی در دو نقطه دیگر از تهران راه‌اندازی خواهد شد.  

به گزارش ایرنا، «بیژن عباسی آرند» در چهاردهمین سالگرد تاسیس ایرانسل، افزود: در کنار پرداختن به توسعه نسل فعلی اینترنت در سطح روستاها و مناطق روستایی و کوهستانی که کمتر تحت پوشش قرار گرفته‌اند، پرداختن به نسل پنجم ارتباطات نیز جزو برنامه‌ها بوده که به همین دلیل زیرساخت لازم در شبکه این اپراتور برای ایجاد سرویس نسل پنجم ارتباطات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با تحقیق یک ونیم ساله روی زیرساخت این پروژه، عملا از نسل چهارم ارتباطات به نسل پنجم گذر کردیم، اضافه کرد:  با تمام محدویت‌ها و تحریم‌هایی که علیه ایران انجام شده، اما برای توسعه نسل پنجم ارتباطات به شدت در حال تلاش هستیم تا تجهیزات مورد نیاز برای این کار را تامین کنیم.   

عباسی با اعلام سهم ۱۵ هزار میلیارد تومانی این اپراتور از اقتصاد دیجیتال، افزود: با تلاشی که صورت گرفته است، امسال این عدد به بیش از ۱۸تا ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. ما تا کنون توانسته‌ایم ۷۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کنیم که به همین واسطه سه هزار شرکت با این اپراتور همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایرانسل در حال حاضر با ۵۳.۵ میلیون نفر مشترک و پوشش جمعیتی ۸۹ درصدی در کل کشور، بیش از ۳۹ میلیون مشترک اینترنت همراه و بیش از ۶۶۰ هزار مشترک اینترنت ثابت (TD-LTE) دارد، درباره ترافیک دیتای کشور در شبکه این اپراتور گفت: رشد سرانه دیتای این اپراتور در این سال‌ها ۴۰ برابر و ترافیک روزانه دیتا یک هزار و ۲۲۸ برابر شده است و کیفیت شبکه به گونه‌ای است که تجربه مشترک بیش از ۱۴۰ برابر بهبود پیدا کرده است.  روزانه یازده هزار و ۵۴۳ ترابایت ترافیک مصرفی در شبکۀ دیتا رقم می‌خورد.  

عباسی با بیان این‌که تاخیر در شبکه این اپرتور ۲۰ برابر بهتر شده و ۳۷ میلیون گوشی هوشمند فعال است، خاطرنشان کرد: شبکه ۴g رشد ۱۴۰۰ برابری داشته و اکنون بیش از چهار هزار شهر و دهستان بزرگ از مجموعه شبکه ۴g  استفاده می‌کنند. شبکه ۳g نیز با رشد ۳۰۰ برابری رو به رو شده است.  

عباسی آرند اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که در دولت پیگیری شده و بر آن تاکید داشته‌اند توسعه پوشش ارتباطی روستاها است که به همین واسطه اکنون نزدیک به ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ۷ میلیون از آن به شکل مستقیم توسط ایرانسل و بقیه به شکل رومینگ روستایی و با کمک سایر اپراتورها انجام شده است.

مدیرعامل این اپراتور تصریح کرد: در قالب پروژه اتصال مدارس زیرمجموعه پروژه USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات) احداث ۴۰۰ سایت پیش‌بینی شده که تا آخر امسال به پایان می‌رسد. اکنون ۲۷۴ سایت راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این که ارائه ترافیک ثابت و همراه در دوران کرونا جزو مسئولیت‌های اجتماعی این اپراتور صورت گرفته است، تصریح کرد: ارائه ترافیک رایگان برای مراکز دانشگاه، مدارس، حوزه علمیه، تجهیز مدارس به مودم و اتصال ۱۳ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات از جمله کارهایی بود که در این مدت انجام دادیم.

  • ۹۹/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">