ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اینستاگرام و واتساپ در ایران محدود نمی‌شود، گفت: اما همچنان جمهوری اسلامی ایران بر قانونمند شدن این پلتفرم‌های خارجی تاکید جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرتضی آقا تهرانی عصر جمعه در حاشیه جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد، گفت: به هرحال باید نماینده‌ای از این پلتفرم‌های خارجی به کشور ما معرفی شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

او افزود: حتی اکنون در کشور آمریکا برای واتساپ، اینستاگرام و تویئتر ۲۷۰ قانون بازدارنده و شرایط استفاده و حد و حدود برای آن‌ها وضع کردند، یا در اروپا که خیلی قوانین سختگیرانه‌تر هست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هرحال باید این شرایط در گذشته و قوانین مربوط به استفاده از پلتفروم‌های خارجی در کشور تصویب می‌شد، اما به هر دلیلی نشد، اما اکنون این قوانین در قالب تنظیم مقررات و مدیریت فضای مجازی کشور به صورت کمیسیون مشترک درحال بررسی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جای دنیا برای کاربران فضای مجازی شرایط و محدودیت‌های خاصی وجود دارد، تصریح کرد: البته ما هم خواهان همان قوانین اروپا وآمریکا هستیم که ترجمه آن را به ما بدهند که در کشور خودمان هم استفاده کنیم.

حجت الاسلام آقاتهرانی اضافه کرد: ما بخاطر استقلال و امنیت کشورقطعا باید قوانین مربوط به فضای مجازی را داشته باشیم تا در آینده اگر با اشتباه چند نفر، کل کشور با محدویت مواجه شوند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر اکنون در کمیسیون فرهنگی وکمیسیون مشترکی به شکل مبنایی درحال کار هستند و روند کار نیز به خوبی درحال انجام است.

آقاتهرانی با بیان اینکه فضای مجازی اکنون موضوعی درحال رشد است و باید به روز باشد، گفت: به خاطر همین نمی‌توان قانون دائمی بست که تا چه زمانی باشد، تصریح کرد: به خاطر همین ما اینستاگرام و واتساپ وتوییتر را درایران محدود نمی‌کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الان به جرات می‌توان گفت که زیرساخت‌ها برای پلتفرم‌های داخلی خیلی با گذشته فرق کرده وبهتر شده است، تصریح کرد: سروش و بله تا چند سال قبل با چند سرور کار را شروع کردند، اما در مقابل با نمونه‌های خارجی آن که ۵ تا ۶ هزار سرور داشتند، قابل رقابت و مقاومت نبودند.

حجت الاسلام آقاتهرانی افزود: البته با شرایطی که در این چند ماه به واسطه محدودیت‌ها ایجاد شده، شرایط پیام رسان‌های داخلی خیلی بهتر شده و قطعا بهتر از این هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا چند سال قبل مسیریاب های" ویز" روی گوشی‌ها که می‌گفتن اسرائیلی هست، حالا مخاطبان داخلی از مسیریابی‌های اشتباه آن شاکی شده بودند، گفت: خوشبختانه مسیریاب‌های داخلی " نشان و بلد" کاملا ایرانی، عملکرد خوب و مسیریابی درست توانسته نظر کاربران خود را جلب کند و قطعا دیگر پیام رسان‌های داخلی بهتر ازاین هم خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">