ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار کامپیوتر در نوسان به سر می‌برد

| سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۸۵، ۰۷:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش تولید قطعات باعث نوسان بازار کامپیوتر شده است.

منوچهر آقازاده، کارشناس بازار کامپیوتر در گفت‌وگو با خبرنگار جهان‌صنعت ضمن بیان این مطلب افزود: تصمیم کاهش تولید نفت اوپک در آذر ماه که افزایش قیمت مواد اولیه تولید قطعات کامپیوتر را به دنبال دارد همچنین آزمایش اتمی کره‌شمالی که منجر به کاهش تولید و عرضه قطعات کامپیوتر توسط کره‌جنوبی شده باعث نوسان و تشنج در بازار کامپیوتر جهانی شده است.

به گفته وی، این نوسانات روی بازار کامپیوتر ایران نیز اثر گذاشته و بازار ایران را به حالت سکون درآورده است.

وی افزود: از طرفی قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و تعطیلی زودتر ادارات، خریدهای دولتی و خرید مدارس را نیز محدود کرده است.

این کارشناس می‌افزاید: به دلیل کاهش مراجعه کاربران به بازار خرید قطعه یا ارتقای سیستم، بازار کامپیوتر روزهای بی‌تحرکی را می‌گذراند.

وی اظهار کرد: همچنین اواخر هفته قبل و اوایل هفته جاری مصادف شدن با شب‌های احیا، تعطیلی این بازار را به دنبال داشته است.

به گفته وی، کاهش عرضه جهانی قطعات نیز از طرف دیگر روی بازار ایران اثر گذاشته است.

آقازاده سپس به 23 اکتبر مصادف با اوایل آبان ماه اشاره کرد و گفت: با نزدیک شدن به اوایل آبان، افت قیمتCPU را شاهد خواهیم بود. در نتیجه چون پخش‌کنندگان قطعات خرید نمی‌کنند، عرضه قطعات کم شده و تقاضا برای خرید بالا رفته است.

وضعیت قطعات‌

آقازاده در ادامه با اشاره به کمیاب شدن مادربرد اینتل و افزایش تقاضا برای این قطعه از سوی کاربران ایرانی گفت: تقاضای خرید کاربر به سمت خرید این مادربرد بیشتر بوده و این مادربرد توانسته اطمینان و اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

به گفته وی، به همین دلیل این قطعه در بازار ایران کمیاب شده و تقاضا برای خرید آن افزایش یافته است.

وی همچنین به افت قیمت کارت گرافیکی اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه مدل‌های بالاتری از کارت‌های گرافیکی در راه است، قیمت این قطعه با افت یک‌تا دو هزار تومان مواجه شده است.

سپس آقازاده به قطعه هارد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات کامپیوتر اشاره کرد و گفت: قیمت این قطعه نیز در بازار ایران در هفته‌های اخیر کاهش یافته و به دلیل افزایش تقاضا خرید و فروش آن رونق گرفته است.

بازار راکد ایده‌آل برای خرید

هفته‌های اخیر برای بازار کامپیوتر ایران، هفته‌های راکدی بوده و به همین دلیل کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند اگر قصد ارتقای سیستم یا خرید قطعه را دارند زمانی که بازار راکد است، خرید کنند به دلیل اینکه دسترسی به قطعه مورد نظر بهتر و شرایط فروش نیز راحت‌تر است.

به پیش‌بینی کارشناسان، بازار کامپیوتر ایران پس از ماه مبارک رمضان به حالت عادی بازگشته و از رکود و سکون درمی‌آید.

همچنین خریدهای دولتی و مدارس نیز شروع شده و به رونق بازار می‌افزاید. این کارشناسان همچنین به نمایشگاه جیتکس در اواخر آبان‌ماه اشاره می‌کنند که به دلیل شرکت مدیران شرکت‌های بزرگ کامپیوتری در این نمایشگاه، بازار خرید و فروش قطعات کامپیوتر در ایران با نوسان مواجه می‌شود

  • ۸۵/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">