ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازی با اعصاب مردم؛ گوگل پلی باز و بسته شد

| سه شنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

بعد از ظهرروز قبل فروشگاه شرکت گوگل که گوگل پلی نامیده می‌شود، باز شد و دانلود نرم‌افزار از آن با IP ایران ممکن شد اما ساعتی قبل دوباره بسته شد.
به گزارش قم نیوز وزارت ارتباطات بازی‌های بدی را با اعصاب مردم و کاربران اینترنت در ایران ماه‌های اخیر پیش برده است که از آن جمله باز و بسته کردن سایت ها و ابزارهای کاربردی مورد نیاز مردم است.

حوالی ساعت ۱۸ روز قبل کاربران اندروید که بیشترین سهم از کاربران اینترنت موبایل در ایران را به خود اختصاص داده اند، متوجه باز شدن فروشگاه شرکت گوگل یا همان گوگل پلی شدند.

اهمیت باز شدن گوگل پلی در این است که مرجع قانونی و معتبر نصب اپ های اندروید به شمار می رود و کاربر می‌تواند تا اندازه زیادی از امنیت و اصل بودن نرم‌افزارهایی که آنها را ازین استور اینترنتی دانلود می‌کند، مطمئن باشد.

کاربران پس از آگاهی از خبر باز شدن گوگل پلی شروع به آپدیت کردن نرم افزارهای خود کردند و پایگاه های خبری و کانالها و سایر مراجع انتشار خبر نیز خبر باز شدن گوگل پلی را منتشر کردند.

این خبر از جهت دیگر نیز واجد اهمیت بود زیرا نشان میداد که پس از صد و اندی روز محدود کردن اینترنت سیاست محدود کردن پایان گرفته و کاربران اندروید را به پایان گرفتن سیاست فوق الذکر را امیدوار کرد.

اما چند ساعت بعد گوگل پلی دوباره بسته شد و کاربران دوباره ناامیدانه برای آپدیت کردن نرم افزار های خود به نرم افزارهای واسط متوسل شدند.

در این میان خبرگزاری ایرنا ساعت ۱۰ شب تازه از خواب بیدار شد و خبر باز شدن گوگل پلی را در سایت خود منتشر کرده و آن را به وزارت ارتباطات منصوب کرد و آن را برای مخاطبان سرویس پیامکی خود نیز پیامک کرد، غافل از اینکه بار دیگر گوگل پلی بسته شده است.

در همین حال مدیرعامل ایرنا نیز در پاسخ به توییت سردبیر قم نیوز که خبر باز شدن گوگل پلی را نشانه مسئول بودن وزارت ارتباطات در فیلترینگ دانسته بود، نوشت: «یعنی قبل از این کسی دیگه غیر از وزارت ارتباطات قطع و وصل می‌کرده؟ واضح نیست که مجری مصوبات، الزما مدیر پروژه نیست؟»

در پاسخ به توییت علی نادری، سردبیر قم نیوز با اشاره به بسته شدن مجدد گوگل پلی نوشت: ‏‎«متن ایرنا دلالت بر جایی جز وزارت ندارد، اگر مصوبه جای دیگری است، باید نوشته می‌شد توسط فلان نهاد. مگر اینکه استانداردهای خبر‌ نویسی تغییر کرده باشند. ضمنا دوباره فیلتر شده گوگل پلی»

هم اکنون گوگل پلی بر روی کاربران ایرانی بسته است امکان نصب اپ های اندروید با استفاده از امنیت و اطمینان گوگل پلی برای کاربران ایرانی اندروید بدون استفاده از نرم افزارهای واسط وجود ندارد.

جای این سوال با خیز که چرا وزارت ارتباطات یا به گفته مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا نهادهای بالادستی آن این چنین با اعصاب کاربران ایرانی اندروید و مردم ایران بازی می کنند و آیا کسی مطالبه جلوگیری از چنین بازیهایی را با اعصاب مردم پاسخ خواهد گفت؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">