ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باند کلاهبرداران اینترنتی تهران منهدم شد

| سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده‌ای با موضوع دسترسی غیرمجاز به چند هزار حساب کاربری شبکه اجتماعی (اینستاگرام) توسط باند ۶ نفره خبر داد و گفت: مجرمان در مجموع بیش از ۵٠ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش پلیس تهران، سردار حسین رحیمی افزود: اعضای یکی از بزرگترین باندهای دسترسی غیرمجاز به شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام که بیش از سه هزار شاکی داشتند در تهران شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در پی مراجعه برخی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در اینستاگرام، مراتب به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس پایتخت گفت: این افراد اظهار داشتند که حساب‌های کاربری آنها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته است به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبین و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده‌اند و در برخی موارد مبالغی نیز واریز شده است.

رحیمی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند ۶ نفره را در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج تهران بصورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ پرونده مفتوح در تهران شناسایی و در اظهارات اولیه متهمان به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از سه هزار شهروند از کاربران اینستاگرام درکشور اقرار کرده‌اند که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.

رحیمی افزود: مجرمان پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند همه چیز را انکار می‌کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و گفتند اکثر قربانیان‌شان افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند همچنین در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت نمودید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز نمایید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">