ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باید موتورهای جستجوگر تخصصی ایجاد کنیم

| چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز مردم باید از توان و دانش داخلی استفاده شود، گفت: باید موتور جستجوگر در حوزه های تخصصی در کشور ایجاد شود.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت وگو با فارس با بیان اینکه باید موتور جستجوگر در حوزه های تخصصی در کشور ایجاد شود، گفت: به عنوان مثل اگر بنده به عنوان یک پژوهشگر در حوزه علمی و کتاب بخواهم فعالیت کنم قاعدتا اگر یک موتور جستجوی بومی وجود داشته باشد این کار برای من راحت تر است و حتی مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود : اگر بخش خصوصی در ایجاد موتور های جویش گر وارد شده که با مدل کسب و کار همراه باشند بدون شک شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود. اگر به جای استفاده از مدل های شکست خورده  از مدل های موفق حمایت کنیم در واقع بسیاری از نیازهای جامعه را برطرف کرده ایم.

ناظمی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی اپلیکیشن و سایت های مختلف خدماتی در کشور وجود دارند که تاکنون موفق بوده اند. بنابراین اگر قرار است سازمان فناوری اطلاعات به جویش گر ها کمک کند از همین جستجوگر هایی که در بخش غیر دولتی به وجود آمده اند حمایت می کند. متأسفانه برخی با فضاسازی و وارونه جلوه دادن این موضوع، موتور جستجو را تبدیل به مسأله ای می کنند که اقبال اجتماعی نسبت به آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های سازمان فناوری اطلاعات حمایت از موتورهای جستجوگر فعال است که از لحاظ اقتصادی فعالیت خوبی دارند و توانسته اند در بین مردم موفقیت نسبی کسب کنند در واقع هدف از کمک به این اپلیکیشن یا سایت ها افزایش کاربری آنها است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">