ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بحران آینده انگلیس در حوزه سایبری

| سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر اسبق مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس بحران بعدی این کشور در حوزه سایبری را تشریح کرد.

سیاران مارتین (Ciaran Martin) مدیر اسبق مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس (NCSC) طی اظهاراتی اعلام کرد، من معتقدم بحران بعدی که انگلیس در حوزه سایبری با آن روبرو است، ترکیبی از خطای کارکنان و عدم بینش از سوی هکرها خواهد بود.

او که به‌تازگی از سِمت خود استعفا داده گفت، همان‌طور که هکرها در سال 2017 با باج افزار وانا کرای (WannaCry) به‌طور ناخواسته مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس را هدف حمله قرار داده و سامانه‌های خدمات بهداشتی این کشور را دچار هرج‌ومرج کردند، چنین اتفاقاتی ممکن است دوباره تکرار شوند.

وی در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد:حدس من این است که بحران بعدی در حوزه سایبری حملات ناخواسته سایبری است که عوامل آن ماهیت کاری که انجام می‌دهند را درک نمی‌کنند. ترس من این است که کارکنان شرکت‌های خصوصی و بخش‌های دولتی با یک اشتباه کوچک سامانه‌های مهم را در معرض حملات باج افزاری قرار دهند.

سیاران مارتین در سال 2013 مدیرکل ستاد ملی ارتباطات انگلیس شد و بعد از انتخابات 2015 انگلیس بر تأسیس مرکز ملی امنیت سایبری این کشور نظارت داشت. او به‌تازگی این سمت را ترک کرد تا در دانشگاه آکسفورد به‌عنوان پروفسور مدیریت عمومی مشغول به خدمت شود.

منبع: سایبربان

  • ۹۹/۰۶/۱۸

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">