ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برترین شهرهای دنیا در ارایه بهترین اینترنت

| چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۷:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

در لیست شهرهایی که دارای بهترین خدمات اینترنتی هستند به جز نیویورک، نامی از شهرهای آمریکایی آورده نشده است.

به گزارش ایمنا، تنها یکی از شهرهای ایالات متحده در لیست ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت و پوشش خدمات اینترنتی قرار گرفته است. انتظار می‌رود کشوری که به رشد شرکت‌های بزرگ فناوری در سراسر دنیا کمک کرده است، در زمینه ارائه خدمات اینترنتی نیز عملکرد مناسبی داشته باشد، اما فقط شهر نیویورک در میان شهرهای برتر جهان از نظر ارائه خدمات اینترنتی به کاربران قرار گرفته است؛ شهرهای دیگر آمریکا نیز در تلاش هستند که خدمات اینترنتی خود را به شهروندان افزایش دهند.

 

نیویورک در رتبه پنجم رتبه بندی اینترنت شهرهای جهان
رتبه بندی شهرهای جهان از نظر ارائه خدمات اینترنتی توسط شرکت آلمانی Business Fibre اعلام شده است. بر اساس این رتبه بندی، نیویورک در رتبه پنجم این فهرست قرار گرفته است. این شهر به صورت میانگین سرعت دانلود ۳۳.۶ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۳۰.۱ مگابایت بر ثانیه را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. میانگین هزینه ماهانه اینترنت در نیویورک ۶۳.۷۴ دلار گزارش شده است و بیش از یک میلیون نقطه دسترسی وای فای رایگان نیز در این شهر قرار دارد.

 

لندن با کیفیت ترین اینترنت جهان را عرضه می‌کند
در این فهرست لندن عنوان برترین شهر جهان را از نظر کیفیت اینترنت به خود اختصاص داد. میانگین سرعت دانلود در این شهر ۳۴.۳ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۳۲.۸ مگابایت بر ثانیه است. بیش از ۶۸۸.۱۲۶ نقطه دسترسی وای فای رایگان در شهر لندن وجود دارد و هزینه ماهانه اینترنت در این شهر ۳۹.۲۱ دلار است. رتبه دوم این لیست متعلق به شهر توکیو با سرعت دانلود ۴۵.۲ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۴۳ مگابایت بر ثانیه است؛ در این شهر ۴۶۴,۶۳۸ نقطه دسترسی وای فای رایگان وجود دارد و هزینه میانگین ماهانه اینترنت ۴۴.۸۶ دلار است.

 

دبی در جایگاه بدترین اینترت شهرهای جهان
پاریس و سنگاپور نیز به ترتیب رتبه سوم و چهارم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. دبی با سرعت دانلود میانگین ۱۴۳ مگابایت بر ثانیه و آپلود ۷.۲ مگابایت بر ثانیه در پایین‌ترین جایگاه لیست شهرهای برتر از نظر ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان خود قرار گرفته است؛ در این شهر بیش از ۱۰۰ هزار نقطه دسترسی وای فای رایگان وجود دارد.

 

سئول در جایگاه نخست اینترنت 5G
فهرست رتبه بندی اینترنت شهرهای جهان با در نظر گرفتن ارائه خدمات ۵G دچار تغییراتی می‌شود. سئول با ۸۳ نقطه اتصال 5G، رتبه اول را به خود اختصاص داده است، لندن نیز با ۵۳ نقطه اتصال 5G در رتبه بعدی قرار گرفته است. شهرهای آمریکا در این نوع رتبه بندی وضعیت بهتری دارند و شهرهای لس آنجلس، میامی و لاس وگاس به ترتیب با ۴۰، ۱۴ و ۱۳ نقطه اتصال 5G در جایگاه رتبه سوم، چهارم و پنجم این لیست قرار گرفته‌اند.

  • ۹۹/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">