ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادستانی تهران در خصوص منتشرکنندگان اخبار کذب در خصوص کرونا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستانی تهران در خصوص منتشرکنندگان اخبار کذب کرونایی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با عنایت به وضعیت خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و اهمیت اطلاع رسانی صحیح و مدیریت افکار عمومی و ر سانه ای کشور در این خصوص، ملاحظه می‌گردد که اخبار منتشره در فضای مجازی (کانال‌ها، سایت‌ها و سایر منابع خبری) و اظهارات برخی اشخاص، حاکی از نشر موضوعات کذب و بعضاً ارائه آمارهای غیرواقعی و صعودی در خصوص تعداد مبتلایان، تعداد متوفیان ناشی از ویروس کرونا و تجویز دارو ها و توصیه‌های تایید نشده پزشکی و … می‌باشد که این امر موجب شبهه افکنی و هراس در مردم و القای ناامیدی و زیر سوال بردن تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی مستقر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گردد. لذا با لحاظ وجود در شرایط حساس کنونی و ضرورت ارائه اطلاعات واقعی در خصوص این بیماری و جلوگیری از اضطراب، ناامنی، تشویش اذهان عمومی و حفظ نظم عمومی (که هدف همیشگی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده)، القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران، با توجه به انطباق موضوع معنون با ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی و نیز بند ۱۱ از ماده ۶ قانون مطبوعات و در راستای مواد ۹۸ و ۶۷۱ قانون آ. د. ک، دستور قضایی صادر تا نسبت به شناسایی، مستند سازی و احضار عوامل سازنده و منتشر کنندگان اخبار کذب (از جمله کانال‌های خبری، پیج‌های اینستاگرام، سایت‌ها و سایر منابع خبری) به همراه شناسایی منشاهای اصلی و منتشر و تشکیل پرونده قضایی اقدام گردد.»

 

انتشاردهندگان اخبار جعلی را معرفی کنید

در پی افزایش اخبار کذب و جعلی درباره کرونا، برخورد قضایی با منتشرکنندگان اخبار جعلی در دستور کار ضابطان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار برخی اخبار کذب و جعلی در فضای رسانه‌ای و مجازی، به ضابطان قضائی ابلاغ شد تا فضای رسانه‌ای و مجازی را بررسی ویژه و ادعاهای خلاف واقع در مورد شرایط اخیر کشور و شیوع ویروس کرونا را گزارش کنند.

بر اساس دستور قضائی در کنار تلاش مسؤولان برای مبارزه با شیوع کرونا، مقابله با اخبار جعلی و کذب و منتشرکنندگان ان که امنیت روحی و سلامت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند باید با جدیت در دستور کار ضابطان قضائی باشد.

بر اساس این گزارش، ضابطان موظف هستند موارد ادعایی خلاف واقع را به صورت مستمر رصد کرده و گزارش خود در این مورد را به دادسرای تهران گزارش کنند.

با تشکیل شعبه ویژه در دادسرای تهران بلافاصله افراد مدعی احضار و در مورد اسناد مطالب عنوان شده از سوی آنها تحقیق به عمل می‌آید.

بنابر دستور صادره، پرونده‌های ارجاع شده به شعبه ویژه، خارج از نوبت بررسی و اگر مطالب منتشره از سوی افراد فراخوانده شده خلاف واقع و کذب باشد، برخورد قضائی لازم صورت می‌گیرد.

 

هشدار دادستان کل کشور به انتشار برخی اخبار کرونایی

دادستان کل کشور در پی اعلام برخی آمار و ارقام در خصوص بیماری کرونا از سوی افراد غیرمسئول هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به برخی اظهارات و نقل قول‌های غیرمسئولانه و بعضاً مغایر واقعیت روزهای اخیر توسط تعدادی از مدیران و مسئولین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش‌های دولتی و عمومی، در محافل و نشست‌های مختلف رسمی و اداری و نیز انتشار اینگونه مطالب در رسانه‌های عمومی و سایر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نسبت به آمار مرتبط با بیماری کوید ۱۹ (کرونا) که موجب تشویش اذهان عمومی، برهم زدن امنیت روانی جامعه، تزلزل آفرینی در اعتماد و انسجام اجتماعی و اخلال در فرآیند ارائه خدمت در نظام سلامت و سایر عرصه‌های مدیریتی کشور شود، علاوه بر اینکه به موجب مواد ۲۸۶، ۶۹۸ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) عملی مجرمانه و مستوجب تعقیب قضایی و مجازات است، تبعات نگران کننده‌ای را به دنبال دارد.

نظر به اینکه به موجب مصوبات لازم‌الاجرای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اطلاع رسانی در این خصوص، صرفاً باید از طریق آن ستاد انجام شود و هر اظهارنظری خارج از روال مقرر، اقدامی خلاف مصالح و امنیت ملی کشور تلقی و با مرتکب بر اساس قوانین مربوط برخورد خواهد شد.

با توجه به مراتب مذکور، در این شرایط از آحاد مردم فهیم، دلسوز و هوشمند جامعه انتظار می‌رود، ضمن توجه موکد به توصیه‌ها و تدابیر دلسوزانه مسئولین و کارکنان ایثارگر نظام سلامت کشور، با همدلی و همیاری بیشتر و ارتقاء و ترویج حس تعاون و نوع دوستی، دست‌اندرکاران و جهادگران این عرصه را مورد حمایت و پشتیبانی جدی قرار دهند و با کسانی که با بی توجهی یا عامدانه، زمینه ایجاد ناامنی روانی در جامعه را فراهم می‌کنند، از جمله بیگانگان خائن به عزت و شرف ملت عزیز ایران اسلامی همراهی نداشته باشند.»

  • ۹۸/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">