ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اداره تبلیغات حزب کمونیست چین بر این باور است که برخی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی حملات سایبری انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هوانگ کونمینگ رئیس اداره تبلیغات حزب کمونیست چین در جریان سخنرانی خود در آغاز کنفرانس جهانی اینترنت در شهر ووشن چین، تصریح کرد: برخی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی خود حملات سایبری را به دیگر کشورها و شرکت های تجاری انجام می دهند.

وی نام این کشورها را ذکر نکرد، اما چین تا به حال بارها آمریکا و کشورهای اروپای غربی را به طراحی حملات سایبری بر علیه خود با هدف سرقت اطلاعات حساس متهم کرده است.

کونمینگ افزود: طرز فکر مربوط به دوران جنگ سرد جلوی تعاملات سازنده در فضای مجازی را گرفته است و رفتار زورگویانه تاثیر منفی بر اعتماد دوجانبه در فضای مجازی دارد. حملات سایبری به بهانه حفظ امنیت ملی تردیدها را در فضای مجازی افزایش داده و به مخالفت و فضای منفی در این زمینه افزوده است.

کنفرانس جهانی اینترنت در چین در روزهای اخیر در شرایطی در حال برگزاری است که تنش میان چین و آمریکا بر سر موضوع های مختلف و از جمله صادرات محصولات فناوری آمریکایی به چین و تداوم فعالیت شرکت هواوی در امریکا و دیگر کشورهای جهان تشدید شده است.

در این کنفرانس نمایندگان شرکت های بزرگ فناوری مانند علی بابا، بایدو، مایکروسافت، کوالکوم،  تنسنت و غیره حضور دارند تا ایده های خود در مورد زمامداری و مدیریت اینترنت را مطرح کرده و از ضرورت سیاست گذاری در مورد فضای مجازی دفاع کنند.

پکن مدت هاست از ایده حاکمیت سایبری دفاع می کند و معتقد است کشورها باید در زمینه کنترل زیرساخت های اینترنتی که در اختیار دارند آزاد باشند

  • ۹۸/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">