ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی چالش‌های فضای مجازی در کمیته IT مجلس

| يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس گفت: پیرو توصیه مقام معظم رهبری به مجلس، دیروز جلسه‌ای در این کمیته با حضور دستگاه‌های متولی فضای مجازی برای بررسی چالش‌ها و تدوین طرحی جامع برای تصویب قانونی کارآمد در این حوزه برگزار شد.
مجتبی رضاخواه رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته (شنبه 10 مهر ماه) این کمیته با موضوع ساماندهی فضای مجازی گفت: ما پیرو توصیه مقام معظم رهبری درباره ورود مجلس به بحث ساماندهی فضای مجازی از تمامی دستگاه‌ها و مراکز مرتبط با فضای مجازی دعوت کردیم تا قانونی کارآمد در این حوزه مصوب شود.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس مسئولانی از شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری، پلیس فتا، مرکز پژوهش‌های مجلس و ... در جلسه دیروز حضور یافتند تا نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به طرح‌هایی که درباره فضای مجازی توسط نمایندگان در حال بررسی است، ارائه کنند تا در صورت لزوم این طرح‌ها اصلاح و تکمیل شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در این جلسه اولویت‌ها و چالش‌های اصلی که باید در طرح‌های مجلس توسط نمایندگان مدنظر قرار بگیرد، مطرح و 13 چالش اصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضاخواه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد، این دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال  ارائه کنند تا در این هفته طی دو جلسه دیگر با میزبانی ارگان‌های مختلف در سطح کارشناسی و مدیریتی بررسی شوند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس تاکید کرد: امیدواریم تا پایان هفته آینده بتوانیم نظرات دستگاه‌های مختلف را نسبت به طر‌ح‌های فضای مجازی در مجلس لحاظ کرده تا طرح کارآمد و خوبی برای اصلاح و بهبود روند مدیریت فضای مجازی در کشور تدوین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات اجرایی شدن هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات در کشور است، بیان کرد: در کنار استفاده عمومی از شبکه ملی اطلاعات می‌توان خدمات پایه‌ای مانند ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی، سرویس جستجو، سرویس ایمیل و ... را نیز عرضه کرد تا از پلت فرم‌های داخلی هم حمایت شود.

رضاخواه تاکید کرد: هدف ما در کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس شناسایی چالش‌های اصلی مدیریت فضای مجازی است و امیدواریم در طرح نهایی به همه چالش‌ها بدرستی پرداخته شده باشد تا مشکلات کنونی رفع شود.

  • ۹۹/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">