ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: بنابر اقدامات صورت گرفته توسط فاوای پلیس این امکان فراهم خواهد شد که هموطنان مستندات خود اعم از فیلم و تصاویر درباره لحظه سرقت و زورگیری را بدون مراجعه حضوری به پلیس ارسال کنند.
به گزارش تسنیم اخیراً انتشار برخی از فیلم‌های مربوط به لحظه سرقت یا زورگیری، در شبکه‌های اجتماعی بیشتر صورت می‌گیرد و شاید این گمانه بین کاربران فضای مجازی به وجود بیاید که انتشار این فیلمها در فضای مجازی می‌تواند به روند رسیدگی در پلیس آگاهی، بازداشت متهم یا متهمان و در نهایت به سرانجام رسیدن این پرونده‌ها کمک بیشتری کند و با رؤیت این فیلمها توسط همگان و برانگیخته شدن احساسات عمومی، پلیس در زمان کوتاه‌تری نسبت به اینگونه پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این رابطه و اینکه آیا انتشار این فیلمها توسط شکات پرونده در فضای مجازی، منجر به رسیدگی سریع‌تر به پرونده خواهد شد و اینکه پلیس وقت کمتری برای سایر پرونده‌ها می‌گذارد، اظهار کرد: برای پلیس هیچ تفاوتی ندارد که چه سرقتی یا جرمی روی داده باشد و پلیس آگاهی به تمام پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. پلیس در حال تهیه بستر و این سازوکار است که مردم بتوانند اینگونه فیلمها را برای پلیس ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی اوقات، فردی که این فیلمها را در اختیار دارد، ذی‌نفع یا شاکی پرونده نیست و به طور مثال مغازه‌دار یا صاحب منزلی بوده که در محل وی سرقت یا جرم روی داده و وی نیز بعدها پس از رؤیت فیلمهای دوربین‌مداربسته، متوجه بروز سرقت از دیگر افراد در محل سکونت یا کسب خود شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: بنابر اقدامات صورت گرفته توسط فاوای پلیس (فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی)، این امکان فراهم خواهد شد که هموطنان اطلاعات خود را به پلیس ارسال کنند، این فیلمها و تصاویر اطلاعات با ارزشی را در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

لطفی متذکر شد: از هموطنان می‌خواهیم اگر برای آنها اتفاقی روی داد، مرتکب سرقت یا زورگیری شدند و تصاویر و فیلمهای لحظه وقوع جرم در اختیار آنها بود، به سرعت این مستندات را در اختیار پلیس آگاهی یا کلانتری محل خود قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ یادآور شد: البته همچنان که گفتم فاوای نیروی انتظامی در حال فراهم کردن این بستر است که مردم بتوانند این مستندات را بدون مراجعه حضوری در اختیار پلیس قرار دهند.

  • ۹۹/۰۷/۲۶

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">