ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه‎های اجتماعی فیسبوک و توییتر در ادامه کارزار اتهام‎زنی به ایران از انسداد صدها حساب کاربری ایرانی به بهانه رفتار هماهنگ غیرقابل اعتماد خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، فیسبوک و توئیتر صدها حساب کاربری ایرانی و روسی را با ادعای جعلی بودن آنها مسدود کردند. این اقدام درحالی انجام می‌گیرد که ادعاهایی درخصوص مداخله کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا و انگلیس مطرح می‌شود.

فیسبوک درمجموع ۶۵۲ صفحه و حساب کاربری ایرانی را که ادعا می‌شود به رسانه‌های دولتی ایران تعلق داشته‌اند به اتهام هماهنگی برای انجام رفتارهای غیرمعتبر مسدود کرد.

تقریبا بلافاصله بعد از فیسبوک، توییتر هم با طرح اتهامات مشابه از مسدود کردن ۲۸۴ حساب ایرانی خبر داد حال‌آنکه از مرتبط دانستن آنها با نهادهای دولتی ایران پرهیز کرد.

اتهامات اخیر درحالی مطرح می‌شود که روز ۱۷ مرداد، «آسوشیتدپرس» در همراهی با کارزار اعمال فشار بر ایران و با استناد به نظر کارشناسان حوزه امنیت- اطلاعات، مدعی شد عرصه تقابل‌جویی ایران برای انتقام از اقدام واشنگتن، فضای سایبری خواهد بود.

البته این نخستین بار نیست که کارشناسان غربی چنین نظریه‌ای را مطرح می‌کنند. در تاریخ ۹ مرداد ماه نیز «استراتفور» در یادداشتی مدعی شد: اگرچه ایران از توانایی استفاده از راهکارهای نظامی متداول برخوردار است؛ عرصه درگیری فعلی تهران- واشنگتن فضای مجازی خواهد بود.

گفتنی است ایران در کنار کره شمالی، روسیه و چین از اولویت‌های تهدید سایبری آمریکا محسوب می‌شود اما تمرکز ناگهانی کارشناسان و رسانه‌های غربی بر توانمندی سایبری ایران و القای این مطلب که از آن به عنوان جنگ‌افزار استفاده می‌کند، در ادامه کارزار جنگ روانی علیه ایران و مانع‌تراشی‌ برای برخورداری این کشور از فناوری‌های خاص قابل ارزیابی است.

با نگاهی به مطالبات نامعقولی که غرب طی سال‌های اخیرداشته است، به نظر می‌رسد در راستای اجرای نقشه مهار همه‌جانبه ایران، بعد از منع برخورداری این کشور از فناوری‌های هسته‌ای و موشکی، اکنون نوبت تحریم فضای سایبری رسیده است

 

گوگل حساب۵۸ کاربر ایرانی در یوتیوب،بلاگر و گوگل پلاس را مسدود کرد

شرکت گوگل اعلام کرد که مجموعاً ۵۲ حساب کاربری در شبکه های یوتیوب وگوگل پلاس و ۶ وبلاگ را به بهانه ارتباط با شبکه رادیو و تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت گوگل روز پنج شنبه اعلام کرد که ۳۹ کانال یوتیوب، ۶ وبلاگ و ۱۳ حساب کاربری در گوگل پلاس را به بهانه ارتباط آنها با شبکه رادیو و تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران مسدود کرده است.

شرکت گوگل همچنین اعلام کرد: «تحقیقات ما در این زمینه ادامه دارد و به اشتراک گذاری یافته های خود با نهادهای مجری قانون و سایر نهادهای مرتبط با دولت در آمریکا و هر جای دیگر دنیا ادامه خواهیم داد».

گفتنی است که روز سه شنبه، شرکتهای فیس بوک و توییتر نیز مجموعاً صدها حساب کاربری مرتبط با فعالیتهای رسانه ای ایران را مسدود کردند.

شرکت گوگل همچنین ادعا کرد که طی ماههای اخیر، حسابهای برخی کاربران را که مورد حمایت دولت ایران بودند، شناسایی و مسدود کرده است.

شرکت «فایر آی» (Fire Eye)- با سابقه فعالیت در حوزه امنیت سایبری- که وظیفه ارائه اطلاعات به شرکت گوگل را برعهده دارد، اعلام کرد به «عملیات نفوذی» که ادعا می شود از جانب ایران سازماندهی شده و مخاطبان در آمریکا، انگلیس، آمریکای لاتین و خاورمیانه را هدف قرار می دهد، ظنین شده است.

  • ۹۷/۰۵/۳۱

توییتر

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">