ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با حضور وزیر کار و معاون علمی رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال صبح امروز سه شنبه ٣٠ مهرماه با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیروز حناچی، شهردار تهران و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار آغاز به کار کرد.

ایجاد مراکز خلاقیت ، آموزش و توانمند سازی افراد مستعد درحوزه انیمیشن ، راه‌اندازی شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال ، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل ،  تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکت های توانمند محتوای دیجیتال ، عرضه محتوا در بازارهای بین‌المللی با تمرکز بر زبان‌های عربی، ترکی، کردی و بلوچی .... ، شکل دهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب وکارمبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه‌های کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، در یک زیست‌ بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راه اندازی این بنیاد ملی به شمار می رود.

 

گردش مالی ١٢٠٠ میلیارد دلاری تولید محتواورسانه های دیجیتال دردنیا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دنیا، گردش مالی صنعت رسانه و سرگرم ۲هزارو ۲۰۰میلیارد تومان است، گفت: ١٢٠٠ میلیارد دلار از این رقم، مربوط به محتوا ورسانه های دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری امروز ٣٠ مهرماه در مراسم راه اندازی بنیاد ملی کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال اظهار داشت: در اجلاس جهانی کار، موضوع بازار کار در جهان مطرح بود و این نشان می‌دهد که در تمام دنیا فضای جدیدی کسب و کار ایجاد شده است.

شریعتمداری افزود: امروز که تاسیس بنیاد ملی کارآفرینی با محتوای دیجیتال صورت گرفت، به عنوان وزیر اعلام می کنم که از این اقدامات استقبال می‌کنیم؛ چرا که در بحث اقتصادی اتفاق خوبی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در دنیا ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی است که هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار آن، مربوط به محتوای دیجیتال و ۲۶۰ میلیارد دلار مربوط به انیمیشن است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: به عنوان دولت نمی‌توانیم زیست بوم مناسبی در فضای کسب و کار ایجاد کنیم؛ اما از زیست بوم های ایجاد شده حمایت می‌کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه صنعت محتوای دیجیتال یکی از پر رونق ترین حوزه های کسب و کار در دنیا است، گفت: این صنعت مولد هزاران کسب و کار و اشتغال بسیار و موتور محرک بسیاری از کسب و کارها و صنایع دیگر است.

شریعتمداری افزود: اگر ایران به اندازه سهم جمعیتی یک درصدی خود می توانست از بازار محتوا و رسانه های دیجیتال بازار خلق می کرد، باید بازارهای موجود در حوزه محتوا و رسانه دیجیتال بیش از ١٣ برابر و در حوزه انیمیشن بیش از ٤٠ برابر شود که این امر، نشانگر وجود ظرفیت بالا برای ایجاد هزاران کسب و کار و توسعه بازار در داخل و خارج است.

 

استارت‌آپ‌ها از زیرِ زمین و گاراژها بیرون می‌آیند
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها از زیر زمین بیرون و گاراژها بیرون می‌آیند و مراحل توسعه را طی می‌کنند، گفت: کسب و کارهای نوپا جزو مشاغل پول ساز کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز سه شنبه ۳۰ مهرماه در مراسم راه اندازی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اظهارداشت: استارت‌آپ‌ها از زیر زمین و گاراژها بیرون می‌آیند و داستان مشترکی دارند و بر این اساس مراحل توسعه را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه استارت‌آپ جزو مشاغل پول ساز کشور هستند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، ادامه داد: اگر در فرهنگ شکست می‌خوریم دلیل آن است که  شرکت‌های ما با ورود فیلم ها، بازی ها و نوشت افزارهای خارجی با شکست مواجه می‌شوند و بنابراین باید استارت آپ ها را گسترش دهیم.

ستاری ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های استارتاپی برای توسعه حمایت می‌کند. زبان فارسی در حال حاضر از نهمین زبان‌ها در فضای اینترنتی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به یکی از سایت‌های معروف تولید محتوای رسانه ای در کشور گفت: این سایت جزو ۱۰۰ سایت پربیننده در جهان است و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با روش‌های نوین این فضا را توسعه دهیم.

در این مراسم همچنین پیروز حناچی شهردار تهران نیز گفت: در دوره حاضر در فضای شهری سرمایه‌های ما ساختمان‌ها نیستند بلکه باید به زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضای کسب و کار برای فعالان حوزه محتوای دیجیتال توجه کنیم.

حناچی افزود: با اقدامات صورت گرفته و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف اقدامات تاثیرگذار خوبی برای توسعه زیست بوم نوآوری انجام شده است که در بخش کنترل مدیریت شهری هم می توان از آن بهره برد.

شهردار تهران گفت: سال ۱۳۹۶ مردم تهران در نظرسنجی، ترافیک و آلودگی را مشکل اصلی خود بیان کردند و بعد از آن شاهد بودیم برخی شرکت‌ها در فضای کسب و کار دیجیتال سرویس‌های حمل و نقل جدیدی همچون دوچرخه را به مردم معرفی کردند و از این طریق بخشی از مشکلات ما حل شد.

وی تاکید کرد: استارت‌آپ‌ها با فعالیت‌های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری می‌توانند تاثیرگذار باشند وشهرداری نیز از این اقدامات حمایت می‌کند.

 

نهادسازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال طی ماه‌های آینده
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نهادسازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و تولید محتوا طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری امروز ٣٠ مهرماه در مراسم راه اندازی بنیاد ملی کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال گفت: ایجاد کسب و کار و بنگاه به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، گاهی دولت ها برای تشکیل آنها وام و مجوز می دهند، یا در حالت دیگر شتابدهنده ها از آنها حمایت می کنند، راه سوم نیز این است که کارخانه نوآوری افتتاح کنیم.

منصوری افزود: لایه بالاتری نیز وجود دارد، اینکه اکوسیستمی داشته باشیم که تمام این اقدامات در آنجا مستقر شود که دولت می تواند برای شکل گیری این بستر کمک کند.

وی اظهار داشت: قواعد بازی کشور به گونه ای است که تولید محتوا زمان می برد و راه میان‌بر برای رسیدن به این هدف، مشارکت بخش خصوصی و عمومی است.

منصوری تاکید کرد: محور کار وزارت کار، نهادسازی در چند ماه آینده است و تلاش داریم بستر مناسب برای توسعه کسب و کارهای محتوا محور ایجاد کنیم.

وی گفت: در سال ٢٠١۶ در جهان حدود چهار تریلیون دلار در حوزه ICT(ارتباطات و فناوری اطلاعات) تبادل مالی و تجاری انجام شد و پیش بینی می شود این رقم در سال ٢٠٢٣ به ۶.۵ تریلیون دلار برسد.

معاون وزیر کار ادامه داد: سهم تبادل تجاری در کشور ما در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به جمعیت پایین است، اما با توجه به رشد تخصصی این بخش، فرصت پیشرفت در این حوزه را داریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">