ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به امید GCها شبکه به جایی نمی رسید

| چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

همزمان با واگذاری سیم‌کارت‌ها، توسعه شبکه صورت گرفته و در آینده نیز همین‌گونه خواهد بود.

دکتر وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در پاسخ به خبرنگار سیتنا مبنی بر همراهی همزمان توسعه شبکه تلفن همراه با واگذاری سیم‌کارت‌ها، اظهار داشت: قطعا همین‌طور است و تاکنون نیز این‌گونه بوده است.

غفاریان، افزود: باید میزان واگذاری را با توسعه شبکه، همراه و همزمان کنیم؛ زیرا در صورت بی‌توجهی به ظرفیت، توسعه شبکه مختل خواهد شد.

وی، با دفاع از آغاز کار فاز 3+ توسعه شبکه تلفن همراه، تصریح کرد: در غیر این‌ صورت و با امید صرف به GCها، کار به نتیجه نمی‌رسید و سیم‌کارت‌ها به صورت پیش‌هنگام واگذار نمی‌شد.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: استفاده از پیمانکاران محلی به همراه GCها باعث پیشرفت کار و توسعه سریع شبکه و اتمام واگذاری تا بهمن ماه شده که این موضوع از تصمیمات مدیرتی مهم بود.

غفاریان، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی را برای واگذاری دوره آینده سیم‌کارت‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وی، در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر احتمال ارزان‌تر شدن سیم‌کارت‌ها‌ از میزان ودیعه در هنگام توزیع، گفت: کاهش قیمت از سیاست‌های کلی است و برای افزایش ضریب نفوذ و ارائه این امکان به دهک‌های پایین‌تر جامعه، قیمت‌ها باز هم باید کاهش یابد.

غفاریان، افزود: در عین حال، کاهش قیمت مستلزم یافتن روش‌هایی برای توسعه شبکه با هزینه‌هایی کمتر است، زیرا یارانه‌ای به این بخش تعلق ندارد و توسعه از طریق دریافت مبالغ ودیعه و مکالمه انجام می‌شود.

غفاریان، توسعه‌ شبکه را باعث کاهش هزینه‌های توسعه‌ای مراحل بعد خواند و افزود: به این ترتیب، سیاست کلی، سیر نزولی قیمت‌ سیم‌کارت است و امیدواریم در مرحله بعد نیز بتوانیم این سیاست را اجرا کنیم.

  • ۸۵/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">