ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر بهداشت گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت به ما کمک می‌کند که بیماران را در دریافت خدمات ردیابی کنیم .

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه شورای سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک کشور که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت یکی از ابزار‌های منطقی شدن ارائه خدمت و در راستای دولت الکترونیک است، اظهار داشت: اولین اقدامی که در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت در وزارت بهداشت کردم، انتخاب مدیر ملی پروژه نظام الکترونیک سلامت و در اختیار گذاشتن ابزار مورد نیاز آن یعنی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به رئیس جمهور قول داده‌ایم که پرونده الکترونیک سلامت در کشور تا بهار به سرانجام برسد، بنابراین باید تقسیم کار کنیم که سهم وزارت بهداشت و ارتباطات کجاست، البته باید ابتدا پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی و در گام‌های بعد فاز‌های دیگر آن را اجرا کنیم.

نمکی یادآور شد: امروز نظام سلامت الکترونیک نه فقط به معنی پیاده سازی دولت الکترونیک و تسهیل امور مردم است، بلکه ابزاری برای نظام ارائه خدمت است که می‌تواند موجب ارتقای سطح سلامتی مردم، مصرف صحیح منابع به نفع اقشار فرودست جامعه و پرداخت سوبسید به مستمندان و عدالت در سلامت شود.

وی افزود: اجرای پرونده الکترونیک سلامت به ما کمک می‌کند که بیماران را در دریافت خدمات ردیابی کنیم و حتی موعد واکسن در خانه‌های بهداشت را به صورت اتوماتیک یادآوری شود، بنابراین این سیستم فوایدی بسیار زیاد برای مردم، نظام ارائه خدمت، سیاستگذاران و جمهوری اسلامی دارد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت بیان دستاورد‌های نظام سلامت الکترونیک، گفت: حتما باید دستاورد‌های اجرای نظام سلامت الکترونیک از جمله در مورد رفع همپوشانی بیمه‌ها و منطقی کردن هزینه‌ها به جامعه عرضه شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">