ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سال آینده تجارت آزاد با اوراسیا را آغاز خواهیم کرد، گفت: با تحقق این موضوع صادرات ما در این بازار به 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش فارس، علیرضا پیمان پاک امروز در مراسم معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران که در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: امسال دو بار روز ملی صادرات برگزار شد که یکی مراسم نمادین آن و دیگری در قالب یک نشست و هم اندیشی با حضور رئیس جمهور و نمایندگان صادرکنندگان برگزار شد و این جلسات نتایج خوبی در بر داشت از جمله اینکه براساس مسائل مطرح شده در آن جلسه و پیگیری های لازم صادرات تجهیزات پزشکی آزاد شد.

وی افزود: عزم و اراده در دولت برای توسعه و جهش صادرات در میان مدت وجود دارد. 

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت:  تعمیم واردات در مقابل صادرات برای تمامی کالاهای مجاز مصوب شده اما می خواهیم واردات در برابر صادرات را نظام مند کنیم و گروه هایی که بر مبنای ارز آزاد کالای صادراتی تولید می کنند برای عرضه ارز صادراتی مجبور به حضور در نیما و فروش ارز با ١٥ درصد کاهش نباشند.

وی افزود: در حوزه رمزارزها نیز مذاکرات لازم انجام شده و در حوزه تجارت خارجی آئین نامه آن ابلاغ می شود قصد داریم راه های جایگزین ال سی را در این باره دنبال کنیم و البته راهکارهای کند و شبه سوئیفت است. 

پیمان پاک اظهار داشت: استفاده از سامانه های بلاکچین برای جایگزینی ال سی مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گرفته است.

  • ۰۰/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">