ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیت‌کوین با سقوطی وحشتناک به پایان می‌رسد

| چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

دیوید استاکمن، رئیس سابق دفتر مدیریت رئیس جمهور، رونالد ریگان و یکی از کهنه‌کاران وال‌استریت، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که شکوفایی ارز دیجیتال به طرز فاجعه‌باری به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دیوید استاکمن، رئیس سابق دفتر مدیریت رئیس جمهور، رونالد ریگان و یکی از کهنه‌کاران وال‌استریت، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که شکوفایی ارز دیجیتال به طرز فاجعه‌باری به پایان خواهد رسید.

او در برنامه «همین حالا با سهام» تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی گفت: اصولاً یک عده از سرمایه‌گذاران بسیار احمق وجود دارند که خود را متقاعد کرده‌اند که درختان آن‌قدر رشد می‌کنند که به آسمان برسند. اما این درخت با سقوط شدید قیمت‌ها می‌سوزد و از بین می‌رود و دست‌های این سرمایه‌گذاران نادان که به آن متصل‌اند را با خود می‌سوزاند. آنها به این ترتیب درس خوبی خواهند گرفت.

آخرین پیش‌بینی استاکمن منحصر به بیت‌کوین نمی‌شود.

او پیش‌بینی کرده است که به زودی یک طوفان وحشتناک بزرگ بازار سهام را درمی‌نوردد.

در ماه سپتامبر او به سرمایه‌گذاران هشدار داد که باید به زودی منتظر سقوط ۴۰ تا ۷۰ درصدی باشند. این در حالیست که روز جمعه میانگین صنعتی داو جونز به مرز ۲۵ واحد رسید و شاخص اس‌اندپی هم بار رکوردزنی فاصله کمی داشت.

استاکمن فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی را مقصر تبلیغات پرسروصدا برای بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال دانست.

او گفت: آن‌چه باید واقعا انجام دهیم این است که درک کنیم اینها مشکل قانونی ندارند بلکه مشکلات پولی ایجاد می‌کنند. او ادامه داد بازار کنونی به طور بی‌سابقه‌ای غیرمنطقیست و بیش از حد داغ شده است.

استاکمن در مورد  افزایش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال گفت: قیمت این ارزها در هر لحظه می‌تواند ۲ برابر یا ۳ برابر شوند یا حتی تا صفر پایین بیاید. اما مسأله اصلی این است که این ارزها پول واقعی تلقی نمی‌شوند چرا که پول واقعی که برای تبادلات خود به کار می‌بریم باید پایدار باشد.

به اعتقاد استاکمن تصمیم بورس‌های سی‌بوئه و سی‌ام‌ای برای اضافه کردن بیت‌کوین به لیست سهام خود باعث حقانیت یا قانونی بودن ارزهای دیجیتال نخواهد شد.

او گفت: هروقت وال‌استریت فرصتی برای به‌دست آوردن سود مشاهده کند،   تحت هیچ شرایطی آن را از دست نمی‌دهد. با بازگشایی بازار سهام بیت‌کوین هیچ‌گونه اعتباردهی‌ای به آن صورت نگرفته است بلکه این مانند قطاریست که همه می‌خواهند از آن جا نمانند.

 

بانک‌های استرالیا حساب‌ کاربران بیت‌کوین را مسدود کردند
در استرالیا حساب‌های بانکی افرادی که با خریدهای بیت‌کوین مرتبط بوده است به همراه تراکنش‌هایی که کاربران در برخی از مشهورترین سایت‌های خرید ارز دیجیتال این کشور انجام می‌دهند، مسدود کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه بیت‌کوینیست، خبرنگارانی در توییتر خبر دادند که در استرالیا حساب‌های بانکی افرادی که با خریدهای بیت‌کوین مرتبط بوده است به همراه تراکنش‌هایی که کاربران در برخی از مشهورترین سایت‌های خرید ارز دیجیتال این کشور انجام می‌دهند، مسدود می‌شود.

اسامی بانک‌های استرالیایی‌ که متهم شده‌اند حساب‌های کاربران بیت‌کوین را مسدود می‌کنند به این ترتیب اعلام شده است: بانک ملی استرالیا، بانک رفاه استرالیا و شرکت بانکداری وست‌پک.

در تویت‌ها گزارش شده است که فعالیت‌های کاربران در ارتباط با برخی از سایت‌های معین (بی‌تی‌سی مارکتس، کوین‌اسپات استرالیا، کوین‌جار و کوین‌بیس) از سوی بانک‌ها به عنوان فعالیت‌های مشکوک تلقی شده و مسدود می‌شود.

هرچند این گزارشات همه‌گیر نیست و هنوز مشخص نیست که چرا این کاربران هدف قرار گرفته‌اند.

سخنگوی بانک رفاه استرالیا در این ارتباط می‌گوید: مشتریان ما می‌توانند تا جایی که با شرایط ما و تمام ضوابط قانونی مرتبط دیگر هم‌خوانی داشته باشند، با این ارزها تعامل داشته باشند.

کوین‌اسپات استرالیا این بیانیه را در وب‌سایت خود منتشر کرد: ما به شما اطمینان می‌دهیم که ما هم به اندازه شما از این شرایط ناراحت هستیم، اما متاسفانه بانک‌های استرالیایی تا به حال تمایلی برای کار با صنعت ارز دیجیتال از خود نشان نداده‌اند که این منجر به مسدود شدن گاه‌ و بی‌ گاه حساب‌های مرتبط با ارز دیجیتال و محدودیت‌های شدید حساب‌های فعال شده است و در واقع صنعت ما را از بانک‌ها محروم کرده است.

موسس کوین‌اسپات، راسل ویلسون هم اعلام کرد که از هیچ مسئله همگانی جدیدی مطلع نشده است اما این شرایط را بررسی می‌کند.

 

بیت کوین تهدید اصلی برای ثبات مالی است
یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا گفت: درگیر شدن بازارهای بورس با بیت کوین می تواند تهدید اصلی برای ثبات مالی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از کوین دسک، «پویس مرش» عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای با روزنامه بورسن زیتانگ آلمان در مورد بیت کوین گفت: اگر موسسات، زیرساخت مالی خود را درگیر بیت کوین کنند، عاملی برای تهدید ثبات مالی تلقی می شود.

این مقام ارشد بانکی گفت: در حال حاضر حجم معاملات بیت کوین در مقایسه با قبل کمی کاهش پیدا کرده است و این موضوع فعلا برای سیاست پولی مشکلی را ایجاد نمی کند. وی در ادامه گفت: بیشترین نگرانی که در باره بیت کوین دارم، به زمانی بر می گردد که زیرساخت های بازار مالی مانند بازارهای بورس خود را درگیر بیت کوین کنند و این می تواند تهدید اصلی برای ثبات مالی باشد.

مرشه تصریح کرد: بیت کوین دارای ریسک بالایی است و این موجب نگرانی برای ایمنی سرمایه گذار می شود. عضو هیات اجرایی بانک مرکزی گفت: سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری با ریسک بالا آزاد هستند، اما اگر دارایی خود را از دست دادند، نباید از دست بانک مرکزی اروپا شکایت کنند.

 یک ماه پیش این مقام اروپایی اعلام کرده بود که بانک ها نیازمند بکارگیری سیستم های پرداخت فوری در اسرع وقت هستند تا از آن بعنوان ابزار جایگزین برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار استفاده شود.

 مرشه در سال ۲۰۱۶ میلادی از فناوری بلاک چین بعنوان عاملی که دارای پتانسیل ایجاد اختلال در پرداخت های بر پایه کارت هستند، یاد کرده بود. عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا گفت: در صورتی که نهادهای مالی درگیر بیت کوین شوند، این ارز رمزنگار تهدید جدی برای ثبات مالی محسوب می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">