ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیت کوین یک طرح پانزی بزرگ است!

| شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

دیو پورتنوی (Dave Portnoy)، معامله‌گر مطرح، در مصاحبه اخیرش با آنتونی پومپلیانو، ضمن پانزی خواندن بیت کوین گفت که «دلش برای ارزهای دیجیتال تنگ می‌شود.»

به گزارش ارز دیجیتال از کوین تلگراف، پورتنوی به‌عنوان بنیان‌گذار بارستول اسپورتز (Barstool Sports) و یکی از معامله‌گران مشهور در اینترنت، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که با اینکه بیت کوین را یک طرح «پانزی بزرگ» می‌داند، پیش‌ترها معادل ۱.۲۵ میلیون دلار بیت کوین خریده است. او در مصاحبه خود با آنتونی پومپلیانو، در توصیف معامله ارزهای دیجیتال گفت:

وقتی وارد این حوزه می‌شین، فقط باید اونی نباشین که آخرش همه کاسه کوزه‌ها سرش می‌شکنه!

پورتنوی که در بین عموم مخصوصا ورزش‌دوستان محبوبیت زیادی دارد و معاملات روزانه‌اش در دوران شیوع ویروس کرونا حسابی سروصدا کرد، فقط مدت کوتاهی است که وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده است. او اواسط ماه اوت (مرداد)، پس از ملاقات با دوقلوهای وینکلواس، وارد بازار بیت کوین شد.

او در اظهارنظری اعلام کرد که تنها ۱۵ دقیقه پس از آنکه پاسخ‌های توییتش را در ارتباط با بیت کوین دید، فهمید که باید وارد حوزه ارزهای دیجیتال شود؛ او در این باره گفت:[چرا که] از این جور آدم‌ها خوشم می‌آید.
او ادعا می‌کند که پیش‌تر ۱.۲۵ میلیون دلار بیت کوین خریده است. این در حالی است که او تنها ۸ روز ارزهای دیجیتال خود را نگه داشت. پورتنوی پس از ضرر قابل‌توجه از سرمایه‌گذاری خود در چین لینک، نوشت:از [بازار] ارزهای دیجیتال خارج می‌شوم؛ چرا که ارزها همیشه روند صعودی ندارند.

پس از خروج از این بازار و برداشت سرمایه، پورتنوی اعلام کرد که «قلبش» همیشه با ارزهای دیجیتال است.

صد البته تجربه پورتنوی در این بازار چندان هم کم‌استرس نبود! از آنجا که ارزش سبد سرمایه‌گذاری او بیش از ۱ میلیون دلار بود، نوسانات بازار نیز تأثیری قابل‌توجه بر آن داشت. به‌عقیده وی، این حجم از سرمایه برای بازاری که از سازوکارهای آن اطلاعی ندارد، زیاد است! او در این باره نوشت:

هیچ منطقی وجود ندارد که چرا [بازار] رشد می‌کند! اصلا نمی‌توانم بفهمم که چرا [بازار] بالا و پایین می‌شود!

با وجود اینکه او سرمایه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال ندارد، اما عنوان کرده است که بار دیگر به بازار بیت کوین باز می‌گردد.

به بازار بیت کوین برمی‌گردم. نمی‌دانم چه زمانی. پول نقد زیادی ندارم. همه پول‌هایم را سرمایه‌گذاری کرده‌ام.

پومپلیانو به پورتنوی پیشنهاد کرد زمانی که این کار را انجام داد، به‌جای معامله، باید بیت کوین‌هایش را تا پایان سال نگه‌دارد:بهتر است به آنها نگاه نکنی، چون ترسو هستی و آنها را می‌فروشی.

  • ۹۹/۰۷/۰۵

بیت کوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">