ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره مشکلات بیمه شدگان با بیمه های تکمیلی پس از توقف صدور دفترچه های بیمه کاغذی درمان و نسخه نویسی الکترونیک گفت: با تمام بیمه های تکمیلی هماهنگی لازم صورت گرفته و ظرف چند روز آینده به سامانه ما متصل می شوند.

شهرام غفاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح توقف صدور دفترچه های بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی که از ابتدای اسفند ماه به اجرا درآمد ه و عدم پذیرش بیماران بدون دفترچه که مشکلاتی را برای برخی بیمه شدگان ایجاد کرده است اظهار کرد: هنوز در ابتدای اجرای طرح قرار داریم و مطمئن هستم مشکلات به تدریج حل می شوند.

وی افزود: اگر بیمه شده ای هنوز کارت ملی در دست نداشته باشد و یا کارت ملی جدید برایش صادر نشده باشد می تواند با شناسنامه هم به مراکز درمانی مراجعه کند. علاوه بر این خواهش کردیم مردم جلد دفترچه شان را دور نیندازند و آن را ارائه دهند که قابل قبول است زیرا سریال بیمه و کد ملی در آن درج شده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر مشکلی پیش آمد بیمه شدگان حتما مورد را از طریق سامانه تلفنی 1420 اطلاع دهند و یا در بیمارستان ها به ناظران ما مراجعه کنند.

وی درباره مشکلات بیمه شدگان با بیمه های تکمیلی نیز گفت: با تمام بیمه های تکمیلی هماهنگی لازم صورت گرفته و ظرف چند روز آینده به سامانه ما متصل می شوند.

غفاری ادامه داد: اتفاق خوبی که می افتد این است که دیگر نیازی به مراجعه به بیمه تکمیلی نیست و یکی از مشکلات مردم که مراجعه به بیمه تکمیلی بود نیز حل می شود و بیمه های تکمیلی می توانند به صورت آنلاین سابقه بیمار را رویت کنند.

 

الکترونیکی شدن نسخه نویسی در ۷۷ بیمارستان
مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که فرایند نسخه نویسی در ۷۷ بیمارستان در سطح کشور به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، داریوش پناهی زاده مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی در نشست "بررسی مشکلات حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی" که با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد،  ضمن تقدیر از همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، اجرای این برنامه را اتفاق بزرگی برای سلامت کشور عنوان کرد.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۰ درصد فرایند نسخه نویسی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در استان تهران و ۷۷ بیمارستان در سطح کشور به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و نزدیک به ۷۰ درصد مشکلات شناسایی و رفع شده است.

پناهی زاده درخصوص تامین مالی و غیرمالی برخی از زیرساخت های لازم قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر محدوده جغرافیایی بزرگترین دانشگاه در سطح استان تهران است و ما در مجموعه سازمان تامین اجتماعی تمام تلاش خود را برای اجرای صحیح و به موقع برنامه با این دانشگاه انجام خواهیم داد.

میرهاشمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به مشکلات موجود در اجرای زیرساخت های فنی گفت: با شناسایی سریع مشکلات، بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود ، اقدام سریع و به موقع و استفاده از امکانات و ذخایر مالی باید این مشکلات را برطرف کنیم. این امر باعث ایجاد اعتمادسازی و رضایت در ارایه خدمات مطلوب به مردم می شود.

وی با توجه به گستره وسیع و پراکندگی جغرافیایی منطقه تحت پوشش دانشگاه مواردی نظیر کمبود امکانات زیرساختی برخی مراکز درمانی شهرستان ها، مشکلات سامانه ای و عدم هماهنگی سامانه تامین اجتماعی با سامانه مدیریت بیمارستانی دانشگاه  را از مهمترین مشکلات عنوان کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">