ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تجهیزات ICT تولید داخل معرفی شد

| دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

نمایشگاه بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق شعار سال جهش تولید در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه صبح امروز دوشنبه در مراسمی با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برای مدت دو روز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

در مراسم افتتاح نمایشگاه بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات، مهدی کریمی نیسیانی نماینده ویژه وزیر ارتباطات در تولید، گفت: بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق جهش تولید مورد تأکید نهادهای بالادستی قرار دارد و برمبنای هدف گذاری طرح معماری این شبکه سالانه بومی سازی ۱۵ درصدی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تشکیل کارگروه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات با حضور معاونت نوآوری وزارت ارتباطات، پژوهشگاه آی سی تی، رگولاتوری، سازمان فناوری اطلاعات، سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی و نیز سایر تولیدکنندگان این بخش خبر داد.

کریمی گفت: تاکنون ۱۰ جلسه توسط این کارگروه تشکیل شده است و متناسب با برنامه توسعه شبکه ملی اطلاعات و تکامل آن، بومی سازی تولیدات این شبکه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای پیشرفته در حوزه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به نمایش گذاشته شده است.

کریمی با اشاره به تولیدات مربوط به لایه دسترسی تا لایه هسته شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات مربوط به آن گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۲ شرکت در حوزه پایانه های دسترسی و ۶ شرکت در حوزه تجهیزات ADSL به تولید اقدام می کنند. در همین حال انواع تجهیزات مدرن، آنتن، کابل و تجهیزات هسته شبکه ملی اطلاعات در کشور توسط شرکت های تولیدی در حال تولید است که در این نمایشگاه به مدت دو روز قابل ارائه به مخاطبان خواهد بود.

  • ۹۹/۰۶/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">