ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحرک جدید در پروژه تکفا 2

| يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۸۵، ۱۰:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

ایتنا - گفته می‌شود محور‌های اصلی برنامه آینده توسعه ICT در سطح کشور مبتنی بر نتایج این پروژه مطالعاتی خواهد بود، و همین نکته بر اهمیت راهبردی آن می‌افزاید.
پروژه تکفا 2 پس از چندین ماه سکوت و رکود، به تازگی از سوی کارفرمای پروژه فعال شده است.

اخیرا حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی، بر خروج از رکود و ادامه این پروژه تاکید ورزیده است.

به گزارش ایتنا هفته گذشته حمید شهریاری در جلسه‌ای با مجری این پروژه، با اشاره به لزوم فعال نمودن دوباره آن و رفع موانع و مشکلات موجود، به مجریان پروژه در جهت اتمام پروژه در زمانی مورد توافق طرفین تاکید نموده است.
گفتنی است «تکفا 2» پروژه‌ای مطالعاتی است که در زمان نصر‌الله جهانگرد دبیر پیشین شورای عالی اطلاع‌رسانی تعریف و آغاز شد و بر اساس آن، ضمن بررسی برنامه اول تکفا، تجربیات کارشناسان و مشاورین مجرب اروپایی برای تدوین برنامه‌ای جامع‌تر در سطح ملی به کار گرفته می‌شود.

هر چند تاکنون گزارش زیادی از جزئیات و پیشرفت این پروژه منتشر نشده است، اما گفته می‌شود محور‌های اصلی برنامه آینده توسعه ICT در سطح کشور مبتنی بر نتایج این پروژه مطالعاتی خواهد بود، و همین نکته بر اهمیت راهبردی آن می‌افزاید.
تامین بودجه مصوب

بهروز مینایی معاون فنی جدید دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در گفت‌و‌گو با ایتنا ضمن تایید خبر تحرک جدید در این پروژه، اهمیت توجه بیشتر به جایگاه این پروژه اساسی را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به این که هدف از این پروژه، استفاده از تجربیات مشاورین خارجی در مطالعه و تهیه برنامه جامع توسعه IT در کشور است، بر اهمیت مطالعه و تدوین یک برنامه جامع و بلندمدت به منظور تسریع در توسعه همه‌جانبه ایران در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب این پروژه تاکید کرد و افزود: با انتقال دانش فنی مورد نظر، صنعت ما خواهد توانست با رشد در این زمینه، برنامه توسعه متناسب با کشورمان را پیاده‌سازی نماید.

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با تایید وجود ضعف اطلاع‌رسانی در زمینه این پروژه، لزوم توجه به این موضوع برای به سامان رسیدن آن را مورد توجه قرار داد. وی همچنین مهم‌ترین دلیل تاخیر در انجام پروژه را بودجه لازم آن دانست که با تامین به موقع آن، پروژه به سرعت مسیر پیشرفت را طی خواهد نمود.
تحرک مثبت

همچنین فرهاد دشتی(جواهر دشتی) نماینده شرکت پرورش داده‌ها به عنوان مجری پروژه تکفا 2 نیز در گفت‌و‌گو با ایتنا، با اشاره به عزم کارفرما برای ایجاد تحرک جدید، نظر مثبت و تاکید دکتر شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی را زمینه‌ساز ادامه پروژه دانست.

مدیر‌عامل شرکت انگاره‌نگار، وقفه‌های به وجود آمده تاکنون را معلول وجود ابهام یا تاخیر در عملکرد کارفرما دانست و تاکید کرد که به دلیل همین وقفه‌ها، زمان موردنظر در عمل به چند برابر افزایش یافته است.

دشتی دیدگاه مدیریت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در توجه به اهمیت تکفا2 برای به نتیجه رساندن این پروژه را مثبت و فعال ارزیابی کرد.

  • ۸۵/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">