ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحریم‌های زنجیره‌ای هواوی در آمریکا آغاز شد

| سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

یک شرکت همکار اپل نیز به تحریم های فناورانه آمریکا بر علیه هواوی پیوست. در عین حال اینتل، کوالکوم، برودکام و غیره محدودیت هایی را بر علیه این شرکت چینی اعمال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، شرکت Lumentum که در زمینه تامین تجهیزات فناوری فیس آی دی در گوشی های آیفون با اپل همکاری می کند، با تبعیت از تصمیم گوگل در روز دوشنبه اعلام کرده که هرگونه ارتباط تجاری با هواوی را به علت نگرانی های امنیتی ادعا شده دولت ترامپ به حالت تعلیق در می‌آورد.

گوگل روز گذشته اعلام کرد هواوی از این پس تنها می تواند نسخه عمومی اندروید را بر روی گوشی های تولیدی خود نصب کند و اجازه استفاده از سرویس ها و اپلیکیشن های اندرویدی گوگل را نخواهد داشت.

این اقدام گوگل که به نظر می رسد دارای انگیزه های تجاری و مالی با هدف کاهش اعتبار هواوی در دنیای تلفن همراه است، با استقبال شرکت های دیگری مانند ایتل، کوالکوم، Xilinx و برودکام هم مواجه شده که همگی از کارکنانشان خواسته اند تا از همکاری و خریدارای تجهیزات تولیدی هواوی خودداری کنند تا دستورات تکمیلی در این زمینه صادر شود.

هواوی یکی از بزرگترین شرکت های سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است که از سال گذشته درگیری نبردی تجاری با امریکاست. دولت ترامپ مدعی جاسوسی سایبری هواوی به نفع دولت چین است و البته این اتهام بارها از سوی هواوی رد شده است.

  • ۹۸/۰۲/۳۱

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">