ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیقات «آنتی تراست» از آمازون گسترده‌تر شد

| سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

با اضافه شدن دادستان های دو ایالت آمریکا به کمیسیون فدرال تجارت این کشور تحقیقاتی درباره عملکردهای آنتی تراست(ضدانحصار) آمازون گسترده تر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد آمازون در آینده نزدیک با چالش هایی روبرو خواهد شد. طبق گزارشی جدید لیتیسیا جیمز دادستان کل نیویورک با همتای خود در ایالت کالیفرنیا و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به تحقیقات درباره آمازون کمک می کند.

به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، در حقیقت دادستان های این دو ایالت همراه کمیسیون فدرال تجارت طی چند هفته آینده با شاهدانی در این زمینه گفتگو می کنند.

اضافه شدن دادستانی نیویورک به تحقیقات درباره آمازون نشان دهنده گسترش دامنه تحقیقات درباره این خرده فروش آنلاین است. دیانا ماس رئیس انستیتو آنتی تراست( ضدانحصار) آمریکا در این باره به بلومبرگ می گوید: به نظر می رسد این روند در نهایت به یک تحقیقات آنتی تراست اشتراکی بزرگ منجر می شود. چنین تحقیقاتی فقط در مورد پرونده های کلان انجام می شود که طی آن دولت فدرال نقش اجرایی پر رنگ تری می یابد.

تحقیقات آنتی تراست از آمازون در حالی انجام می شود که هفته گذشته  مدیران ارشد شرکت های فناوری از جمله جف بزوس در جلسه استماع در کنگره آمریکا شرکت کردند.  در این جلسه یکی از نمایندگان مجلس درباره سواستفاده از اطلاعات فروشندگان  در آمازون از جف بزوس سوالاتی پرسید.

 بزوس در این باره گفت: ما قوانینی درباره عدم استفاده از اطلاعات خاص فروشندگان برای کمک به کسب وکار خود داریم. اما نمی توانم تضمین کنم  این قوانین هیچ گاه نقض نشده است.

 این در حالی است که هم اکنون  اتحادیه اروپا نیز  مشغول بررسی همین موضوع است و احتمالا در آینده نزدیک اتهاماتی در زمینه آنتی تراست را علیه آمازون مطرح کند.

  • ۹۹/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">