ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیقات از یاهو آغاز شد

| دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال تحقیقات از یاهو درباره دو مورد سرقت اطلاعات کاربران خدمات ایمیل این شرکت است.

به گزارش فارس به نقل از ونچربیت، از آنجایی که یاهو نتوانسته سهام داران خود را به درستی از این موضوع مطلع کند و اطلاعات شفافی را در مورد وقایع مذکور منتشر نکرده، تحقیقات از آن توسط کمیسیون یاد شده آغاز شده است.

این کمیسیون در ماه دسامبر خواستار دریافت اطلاعاتی از یاهو در مورد حملات سایبری به صدها میلیون کاربر این سایت شده بود. تحقیقات این کمیسیون در شرایطی که وریزون با پرداخت 4.8 میلیارد دلار قصد خرید یاهو را دارد اهمیت بیشتری می یابد.

اولین خبر منتشر شده در زمینه هک ایمیل های یاهو نشان می داد که اطلاعات 500 میلیون کاربر در سال 2014 سرقت شده است و بعدا مشخص شد داده های سرقت شده بیش از این رقم بوده و برخی منابع مدعی شدند تعداد حساب های کاربری هک شده از یک میلیارد مورد فراتر رفته است.

اخبار منتشر شده در ماه آگوست نشان داد که در سال 2013 هم بیش از یک میلیارد حساب کاربری یاهو هک شده است و این داده ها در اختیار اشخاص ثالث قرار گرفته است. برخی منابع خبری از دخالت دولت آمریکا در این فعالیت هکری و ایجاد حفره امنیتی عمدی توسط یاهو در سرویس ایمیل خود برای تسهیل سرقت اطلاعات کاربران خبر دادند. یاهو همه این ادعاها را تکذیب کرده است.

  • ۹۵/۱۱/۰۴

یاهو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">