ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ناظر رقابت هند پس از اتهاماتی از سوی ناشران اخبار  مبنی بر نقض قوانین آنتی تراست، تحقیقاتی در گوگل انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در همین راستا کمیسیون رقابت هند(CCI) اعلام کرد گوگل در برخی سرویس‌های جستجوی آنلاین در این کشور سلطه دارد و احتمالاً شرایطی ناعادلانه بر ناشران جدید تحمیل می‌کند.

انجمن ناشران اخبار دیجیتال هند (شامل زیرمجموعه‌های دیجیتال برخی از بزرگترین رسانه‌های هند) مدعی است که گوگل به اعضای آن اجازه نمی‌دهد از تبلیغات درآمد زایی عادلانه داشته باشند.

در دستور CCI آمده است: در یک دموکراسی کارآمد، نقش رسانه‌های خبری را نمی‌توان نادیده گرفت. به نظر می‌رسد گوگل از موضع برتر خود در بازارهای مرتبط برای حفظ موقعیت خود در بازار سرویس‌های تجمیع کننده اخبار استفاده می‌کند.

سازمان‌های خبری که در مقابل سرویس‌های تجمیع اخبار آنلاین مانند گوگل با کاهش درآمد روبرو شده اند، از مدت‌ها قبل شکایت دارند شرکت‌های فناوری بدون پرداخت مبلغی مقالات خبری آنها را در نتایج جستجو یا ویژگی‌های دیگر به کار می‌گیرند.

کمیسیون رقابت هند همچنین در بیانیه خود به قوانین جدید در فرانسه و استرالیا اشاره کرد که در نتیجه لابی رسانه‌ها و همچنین فشار عمومی تصویب شده اند.

  • ۰۰/۱۰/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">