ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحویل تلفن همراه به روز می‌شود

| شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۳:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل دفتر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: تحویل تلفن همراه در کشور به روز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه برنامه، امیر احمدی اظهارداشت: در مخابرات در پی آن هستیم که تمامی خانوارهای شهری و 80 درصد روستاهای بالای 250 خانوار از امکانات ارتباطی در این حوزه برخوردار شوند.در واقع قصد داریم که هر خانوار دارای تلفن ثابت و همراه شود و این رویکرد به عدالت نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: زمانی که شاخص ضریب نفوذ تلفن را مورد توجه قرار می‌دهیم، در صورت یک بودن ضریب باز هم به این معنا نیست که همه خانواده‌ها دارای تلفن هستند. ضمن آنکه در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن در شهرها بیشتر از یک است.هدف آن است که ضریب نفوذ خانوارها باید بالای 90 درصد در کشور باشد و این حداقل هدف برنامه چهارم توسعه است.

احمدی با بیان اینکه دولت به روز رساندن خدمات مخابراتی است، توضیح داد: در حال حاضر در سه منطقه تهران هم برای دریافت تلفن ثابت دارای صف هستیم. پیش‌بینی و هدف آن است که در برنامه چهارم هر زمان که متقاضی درخواست کرد، بتواند تلفن ثابت و همراه دریافت کند. در کنار آن تلاش می‌کنیم که تنوع سرویس و کیفیت مطلوب سرویس را به حد مطلوب برسانیم.

وی در مورد مخابرات بحث‌های جدی مطرح است از جمله اینکه در ایران هزینه در اختیار گرفتن یک خط تلفن همراه زیاد است در حالی که هزینه استفاده از آن پایین‌تر است. این در حالی است که در سایر کشوها حتی کشورهای همسایه ایران این رابطه معکوس است. آیا در برنامه چهارم قرار است این رابطه تغییر کند یا خیر؟ گفت: این اشکال وجود دارد و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم. گسترش مخابرات از سال 1367 شروع شد. در آن زمان وضعیت مخابرات از نظر منابع مالی محدود بود و بحث مشارکت مردم مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان سال 1368 برای تلفن ثابت در شهرهای بزرگ 100 هزارتومان، سایر شهرها حدود 85 هزا رتومان و روستاها 60 هزار تومان تعیین شد. برای تلفن همراه هم شرایط مشابه وجود داشت.

مدیرکل دفتر امور فناوری اطلاعات سازمان مدیریت اضافه کرد: در آن زمان رقم‌های بالایی برای ودیعه اتصال به شبکه پیش‌بینی شد و اکنون کمبود و مشکلات منابع مالی وجود ندارد و امکان کاهش ودیعه استفاده از شبکه میسر است. البته امیدواریم که تا پیش از پایان برنامه چهارم ودیعه‌ها حذف شود.هدف آن است که ضمن ایجاد تعادل، بین اپراتورها امکان رقابت را فراهم کنیم. اپراتور دوم حق اتصالی که دریافت می‌کند کمتر از ودیعه مخابرات است.

وی اظهارداشت: 150 هزار تومان حق اتصال اپراتور دوم است که بازگردانده نمی‌شود ولی 360 هزا رتومان پرداخت شده به مخابرات بعد از کسر مالیات و سایر حقوق قانونی، به صاحب حق اشتراک باگردانده می‌شود.

احمدی گفت: در پست اهداف کلان خاص تعریف شده است. از جمله دسترسی همه مردم به امکانات پستی، پست یکی از وظایفی است که دولت‌ها بر عهده دارند به گونه‌ای که هر کس در هر حای کشور بسته‌ای را به پست سپرد، وظیفه دولت است که آن بسته را به مقصد برساند.

  • ۸۵/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">