ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ: بیت‌کوین برای خلافکاران است

| شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ ژوئیه با ابراز مخالفت با ارزهای دیجیتال از جمله «بیت‌کوین» گفت شرکت فیسبوک برای راه‌اندازی ارز دیجیتال خود موسوم به «لیبرا» باید مجوزهای مرتبط با بانک‌داری را دریافت کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در رشته‌توییتی که منتشر کرده است نوشت: «من طرفدار بیت‌کوین یا دیگر ارز‌های دیجیتال نیستم. این‌ها پول محسوب نمی‌شوند و ارزششان بسیار پرنوسان و بی‌بنیاد است. دارایی‌های دیجیتالی (از نوع کریپتو) می‌توانند اعمال غیرقانونی از جمله تجارت مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کنند.»

آقای ترامپ در ادامه با اشاره به خبر راه‌اندازی ارز دیجیتال موسوم به «لیبرا» توسط شرکت فیسبوک اضافه کرد: «ارز مجازی لیبرا متعلق به فیسبوک هم از ثبات و جایگاه اعتماد کمی برخوردار خواهد بود. اگر فیسبوک یا دیگر شرکت‌ها بخواهند تبدیل به یک بانک شوند باید به دنبال امتیاز تاسیس بانکداری جدید باشند و مشمول تمام مقررات بانکی قرار گیرند. همچون همه بانک‌های دیگر چه داخلی و چه بین‌المللی.»

به گزارش یورونیوز شبکه اجتماعی فیسبوک در ماه گذشته میلادی، ۱۸ ژوئن، به طور رسمی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۰ اولین نسخه از ارز دیجیتال خود را با نام «لیبرا» به راه خواهد انداخت. فیسبوک این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاک‌چین را با همراهی ۲۷ موسسه اقتصادی و فن‌آوری غول دنیا از جمله ویزا، ای‌بی، پی‌پل و ودافون تاسیس کرده است.

ترامپ در ادامه توییت خود آورده است که از منظر او «تنها یک ارز واقعی در آمریکا وجود دارد که پرقدرت‌تر از همیشه قابل اتکا و اعتماد است. ارزی که در هرجایی در دنیا با اختلاف ارز غالب است و همیشه همینطور خواهد ماند. نام آن، دلار ایالات متحده است.»

ظهور ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر طرفداران و مخالفان زیادی داشته است. اما این برای اولین بار است که دونالد ترامپ اظهار نظر علنی درباره شاخص‌ترین این ارزهای دیجتال، بیت‌کوین، می‌پردازد.

بیت کوین یا پول مجازی در واقع یک شبکه پرداخت و ذخیره سازی امن و غیر متمرکز پول بر روی اینترنت است که ایده آن برای نخستین بار سال ۲۰۰۹ در قالب یک ایمیل رمزنگاری شده به عنوان سیستم پرداخت الکتریکی متن باز در نظرآزمایی‌ها منتشر شد.

کنترل غیر متمرکز و فراگیر در این سیستم پرداخت و نبود سرور مرکزی برای اعمال نظارت و مدیریت واحد، سبب می‌شود هیچ شخص و یا مرجعی نتواند بر روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن اعمال نفوذ کند. محرمانه بودن اطلاعات شخصی سبب شده تا عملا نسبت دادن مالکیت کیف پول بیت کوینی به افراد غیر ممکن باشد و این امر زمینه را برای ارتکاب تخلفات متعدد از جمله خرید و فروش مواد مخدر، جرائم سایبری و پولشویی هموار کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">