ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تراکنش شبکه شتاب کم شد

| جمعه, ۸ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه طرح شاپرک از شش ماه پیش آغاز به کار کرد اظهار کرد :تاخیر زمانی تسویه آنی حسابها در حالت عادی بسیار بیشتر از طرح تجمیع واریزها است و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم ، امکان استعلام برخط یا مستقیم از حسابها برای فروشندگان ایجاد شود.

ناصر حکیمی _ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی_ در گفت ‌و‌گو با (ایسنا) گفت: با مدیریت ترافیک در روزهای پایانی سال امیدواریم در تراکنش‌های خرید فروشگاهی،عملکرد بهبود یافته ای را شاهد باشیم .

وی با بیان این که در زمان پرداخت یارانه‌ها ، شبکه شتاب با 15 درصد تراکنش ناموفق مواجه بود ، اظهار کرد: در دور جدید پرداخت یارانه‌ها حجم تراکنش های ناموفق با کاهشی محسوس به 1.3 درصد رسید و این امر بیانگر موفقیت بیش از 98 درصدی تراکنش ها در شبکه شتاب است.

حکیمی با اشاره به جایگزینی تسویه تراکنش بانکها با فروشگاهها در هفت مقطع زمانی به جای تسویه آنی به حساب فروشندگان گفت: براین اساس، تجمیع تراکنش ها در هر 2 یا3 ساعت به صورت تجمعی و در مقاطع مشخصی صورت می پذیرد .

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به ضرورت راه ‌اندازی طرح شاپرک افزود: با توجه به بار ترافیکی شبکه شتاب در مقاطعی همچون پرداخت یارانه ها ، اختلالاتی مشاهده شد که بانک مرکزی با ابلاغیه ای از بانکها خواست حجم تراکنش ها مدیریت شود.

وی گفت: هموطنان می توانند مشکلات مربوط به مغایرتهای حساب و سایر عملیات بانکی درخصوص شبکه شتاب را طی تماس با تلفن گویای میز امداد شتاب اعلام و از خدمات این میز بهره مند شوند و با شماره تلفن 29911 تماس بگیرند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ، حجم بالای تراکنش با توجه به زمان تقریبی 30 الی 40 ثانیه را موجب بروز تراکنش های ناموفق در سطح بالا خواند و افزود: به دلیل عدم ظرفیت سازی در مدت زمان کوتاه برای جواب دهی و نزدیک شدن به ایام پرتراکم پایانی سال و همچنین پرداخت یارانه ها ، بانک مرکزی تصمیم به تمرکز تراکنش‌ها گرفت.

وی همچنین خبر داد:حجم ریالی تراکنش‌ها در فاصله فروردین 90 تا مهر 91 هشت برابر افزایش یافت.

  • ۹۱/۱۰/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">