ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترفند تبلیغاتی ایرانسل

| چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۸۵، ۰۱:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

عدم محاسبه هزینه جابجایی در مکالمات شبکه ایرانسل نوعی ترفند تبلیغاتی برای جذب مشتری و رقابت با دیگر شبکه‌‏های تلفن همراه کشور است.

مهندس صادق گوینده ، کارشناس مخابرات ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این که بعید به نظر می‌‏رسد عدم محاسبه هزینه جابجایی مکالمات در شبکه ایرانسل باشد ، اظهار داشت: با توجه به آن که در حال حاضر تعداد شهرهای تحت پوشش ایرانسل تنها 3 شهر است ، میزان هزینه جابجایی بالا نخواهد بود ، اما در صورتی که این شبکه کشوری شود ، به احتمال بسیار زیاد جابجایی مشترکان محاسبه خواهد شد.

وی ، مشکل در سیستم محاسبات بیلینگ را از جمله مواردی دانست که طی آن اپراتور هزینه جابجایی را دریافت نمی ‌‏ند و یادآورشد: در گذشته و با توجه به تعداد محدود مشترکان شبکه تلفن همراه، ‌‏اپراتور اول نیز به دلیل مشکلات در سیستم نرم افزار بیلینگ این جابجایی‌‏ها را آنالیز کرد ، اما در حال حاضر این جابحایی‌‏ها محاسبه می‌‏شود.

مهندس گوینده ، با تاکید بر این که استفاده از شبکه زیرساخت و مخابرات کشور برای اپراتور دوم هزینه در بردارد، گفت: لینک ارتباطی زیرساخت و ارتباط متقابل برای ایرانسل هزینه خواهد داشت که این هزینه را نمی‌‏تواند برای همیشه از مشترک دریافت نکند.

وی، با بیان این که احتمالا این روش نوعی ترفند تبلیغاتی برای رقابت با شبکه تالیا است، خاطرنشان کرد: ایرانسل با این ترفند می خواهد مشترکین تالیا را از آن خود کند.

این کارشناس مخابرات ، گفت: به نفع ایرانسل است که به صورت موقت این هزینه‌‏ها را محاسبه نکند تا به این ترتیب مشترکین را به خود جذب کند.

مهندس گوینده ، مشکل موجود در بحث اپراتور دوم تلفن همراه را سرمایه‌‏گذار خارجی این شبکه دانست و یادآورشد: طرف خارجی ایرانسل MTN تنها هزینه لاسینس را پرداخت کرده است و حاضر نیست در دیگر موارد سرمایه‌‏گذاری کند.

وی، با بیان این که از لحاظ حقوقی این مسئله به ضرر مسایل ملی است ، گفت: در بحث اپراتوری تنها خرید دانش ملاک نیست، بلکه حضور سرمایه‌‏ای اپراتور حرف اول را می‌‏زند، به گونه‌‏ای که اپراتور خارجی باید تمام هزینه‌‏ها را ساپورت کند.

مهندس گوینده، با تاکید بر این که میزان سرمایه‌‏گذاری MTN در شبکه ایرانسل و رفتار این اپراتور حرکت پسندیده‌‏ای برای ملت ایران نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به آن که 49 درصد سهم ایرانسل بهMTN تعلق دارد، میزان درآمد بسیاری از این شبکه کسب می کند ، اما تنها سرمایه‌‏گذاری اولیه را در این خصوص انجام داده است و باقی کارها به دست شرکای داخلی وپیمانکاران صورت گرفته است.

وی ، افزود: MTN ظرف مدت 3 سال می‌‏تواند میزان سرمایه‌‏گذاری و سود خود را از این شبکه کسب کند.

مهندس گوینده، گفت: روند حرکت ایرانسل در شروع خوب بوده است و امید می‌‏رود با نگاه داشتن این سیاست و مدیریت صحیح این روند را ادامه دهد.

  • ۸۵/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">