ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تروژان دانلودر همچنان قربانی می گیرد

| يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۸۶، ۰۹:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - پس از گذشت 3 ماه متوالی، تروژان Downloader.MDW هم چنان عنوان مخرب ترین و شایع ترین ویروس رایانه ای جهان را در اختیار دارد.

شرکت امنیتی Panda Security،‌ با انتشار فهرست مهمترین کدهای مخرب کشف شده در ماه گذشته میلادی، اعلام کرد که تروژان ها با ایجاد 25 درصد از آلودگی های رایانه ای جهان در ماه نوامبر، ‌همچنان مؤثرترین ابزار برای اجرای حملات اینترنتی محسوب می شوند.

آگهی افزارها (Adware) با 23 درصد، کرم ها با 9 درصد و جاسوس افزارها با 3 درصد از کل آلودگی های موجود، مهمترین گروه های مخرب ردیابی شده در ماه نوامبر بوده اند.

هم چنین در این ماه، تروژان Downloader.MDW، نیز رتبه نخست مخرب ترین بدافزار رایانه ای جهان را برای چهارمین ماه متوالی به خود اختصاص داد. این کد مخرب، که در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران، بالاترین میزان انتشار و فعالیت های تخریبی را در اختیار دارد، اغلب از طریق حفره های امنیتی ترمیم نشده در سیستم ها یا شبکه های محلی، نفوذ می کند و قادر است خود را از دید بسیاری از برنامه های امنیتی،‌ پنهان نگاه دارد.

درگیرکردن نرم افزارهای امنیتی نصب شده در سیستم و کاستن از قدرت بازدارندگی آن ها،‌ اشغال بیش از حد پهنای باند و کاهش محسوس سرعت فعالیت های شبکه و هم چنین آسیب پذیر ساختن آن در برابر نفوذ سایر ویروس ها، مهمترین اثرات تخریبی Downloader.MDW، می باشند.

Lineage.BZE، که برای سرقت رمزهای عبور و بطور خاص رمزهای ورود به بازی های رایانه ای آنلاین بکار می رود و نیز کرم مشهور و بسیار خطرناک Brontoke.H که معمولاً برای مختل کردن فعالیت رایانه ها، منتشر می شود، رتبه های بعدی شایع ترین و مخرب ترین ویروس های ماه گذشته میلادی را به خود اختصاص داده اند.

فهرست بدافزارهای مهم کشف شده در ماه نوامبر 2007 را در جدول زیر ملاحظه می کنید:

1- Downloader.MDW

2- Lineage.BZE

3- Brontok.H.

4- Puce.E.

5- Autorun.DZ.

6- VideoAddon

7- Dropper.UN

8- Perlovga.A.

9- Hupigon.AZG

10- PC-Prot

ابزار رایگان برای پاکسازی کدهای مخرب فوق:رایانه های شخصی: www.infectedornot.com شبکه های محلی: www.malwareradar.com
www.mec-security.com

  • ۸۶/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">