ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«ترک‌سل» از ایران رفت

| چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۸۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: روز گذشته با بسته شدن پرونده حضور «ترک‌سل» در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، شرکت مخابرات آفریقای جنوبی (MTN) به عنوان طرف خارجی در کنسرسیوم «ایران‌سل» حضور خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، شرکت «ترک‌سل» که بنا به اظهارات مقامات آن، تاکنون دوازده میلیارد دلار تحت پوشش پرداخت به شرکت‌های مشاوره‌ برای عقد قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه، هزینه کرده و حدود هفتاد میلیون دلار سپرده نیز به حساب «ایران‌سل» واریز نموده است، به دلیل خودداری از پرداخت سهم خود در کنسرسیوم ـ که حدود 150 میلیون یورو می‌باشد ـ از این پروژه حذف شد.

در همین حال، برخی اخبار از قطعی شدن حضور شرکت مخابرات آفریقای جنوبی (MTN) در پروژه مذکور حکایت دارد.

یک منبع نزدیک به دولت در گفت‌وگو با «بازتاب»، ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به آن‌که «ترک سل» در حسن‌نیت ایران تردید جدی داشت و به صورت عملی در این پروژه وارد نمی‌شد و شرکت «MTN»، حاضر به پذیرش همه شرایط و تعهدات مورد انتظار ایران بود، این شرکت جایگزین «ترک‌سل» در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه شد.

وی ادامه داد: واگذاری این پروژه که گردش ده ساله آن بالغ بر سی میلیارد دلار است، نیازمند آمادگی طرف خارجی برای واگذاری امتیازات مورد نظر ایران است و به همین دلیل، «ترک‌سل» که بر موضع اولیه خود پافشاری می‌کرد، نتوانست در این پروژه موفق شود.

  • ۸۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">