ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترک سل را حذف نکردیم،حذف شد

| سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۴، ۰۶:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره ایران سل گفت: ترک سل، طرف خارجی این شرکت به‌دلیل ناتوانی در انجام تعهدات خود به وزارت ارتباطات ، از طرح بهره‌بردار دوم تلفن همراه حذف شد و شرکای داخلی آن را حذف نکردند.

"محمد مخبر" مدیر عامل گسترش صنایع الکترونیک، یکی از دو شریک داخلی ایران سل، روز سه‌شنبه در ساختمان بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران حاضر شد تا سخنان یکشنبه گذشته مدیرعامل صاایران ، شریک دیگر داخلی در این طرح را به‌نوعی تکرار کند.

"ابراهیم محمودزاده" مدیر عامل صاایران یکشنبه گذشته گفت که از امروز شرکای داخلی این کنسرسیوم بصورت جدی ارتباطات خود را با شرکت ‪ MTN‬آفریقای جنوبی آغاز کرده‌اند و از دید آنان ارتباط با ترک سل قطع شده‌است.

قرار است پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، ‪ ۱۶‬میلیون سیم کارت ارزان قیمت تلفن همراه را مطابق بااستانداردهای بین‌المللی و بدون قطعی مکالمات در ایران دایر کند.

" محمد مخبر" در جمع خبرنگاران گفت: ما مصمم هستیم طرف خارجی شرکت ایران سل را حداکثر ظرف یک ماه آینده که وقت قانونی تعیین این طرف است (‪ ۳۰‬مهرماه) تعیین کنیم، تا ‪ ۳۰‬آبان یعنی وقت ثبت حق لیسانس دائمی، این کار را انجام دهیم و تا پایان امسال ولو با ‪ ۱۰۰‬شماره، به مردم سیم‌کارت بدهیم و به‌هیچ وجه نمی‌گذاریم از طرح بهره‌بردار دوم حذف شویم.

وی با بیان اینکه پس از مصوبه بهمن ماه ‪ ۸۳‬مجلس با مضمون کاهش سهم شریک خارجی از ‪ ۷۰‬درصد به ‪ ۴۹‬درصد، هیچ گامی برای حذف ترک سل برنداشتیم، گفت: در ‪ ۱۶‬مرداد ماه مجری طرح بهره‌بردار دوم( معصوم فردیس)، به ماابلاغ کرد با توجه به اینکه سهامداران ایرانی به‌عنوان دارندگان اکثریت سهم بر اساس قانون تجارت ، می‌توانند شرکت ثبت کنند، تا ‪ ۲۶‬همین ماه فرصت دارند این کار را انجام دهند.

به گفته مخبر، چون مجری افزوده بود اگر شرکت را ثبت کردیم‌می‌توانیم به ترک سل مهلت دهیم که تا ‪ ۱۳‬شهریور معادل ‪ ۳۵‬درصد میزان ثبت حق لیسانس خود را واریز کند و اگر نتوانست تا این تاریخ این کار را بکند باید با شریک دیگری به تفاهم برسیم.

مدیرعامل گسترش صنایع الکترونیک وابسته به بنیاد مستضعفان ادامه داد ما شرکت را سهیم کردیم و سه سهم هیات مدیره را برای ترک سل در آن خالی گذاشتیم و خواسته مجری طرح را به آنها گفتیم.

به‌گفته مخبر، آنها گفتند که برای پرداخت حق‌السهم خود سه ماه فرصت می‌خواهیم که مجری طرح از این سخن برآشفت و به ما اعلام کرد، اگر تا تاریخ مذکور ترک سل سهم خود را واریز نکند، اصل قرارداد مناقصه اپراتور دوم لغو می‌شود.

وی با بیان اینکه مسوولان آنها تا ‪ ۱۳‬شهریور این پول را به شماره حساب وزارت ارتباطات در بانک ملی واریز نکردند، افزود: ما پس از بررسیها دریافتیم که دو مشکل وجود مسایل داخلی بین شرکای اروپایی ترک سل و نیز نداشتن پول ، سبب این امر شد.

مخبر درپاسخ به اینکه چرا در زمان گزینش این شرکت ترک به‌عنوان برنده مناقصه فکر نشد که آنها بی‌پول هستند، گفت: تا زمانی که ‪ ۷۰‬درصد سهام طرح را داشتند، حق لیسانس خود را در هر بانکی می‌گذاشتند به آنها اعتبار و وام می‌دادند ولی پس از ‪ ۴۹‬درصد شدن سهم ، آنها نمی‌توانستند مقدار لازم را وام بگیرند و شرکت ترک سل به مشکل برخورد.

مخبر نیز همچون محمودزاده تکرار کرد: مدرکی که ترک سل به وزارت ارتباطات در ‪ ۱۷‬شهریور فرستاده که سهم خود را به یک بانک در لندن واریز کرده تنها نشان می‌دهد که این شرکت پولی را در حساب خود در این بانک دارد و این به معنای ورود پولی به حساب وزارت ارتباطات نیست.

وی در پاسخ به اینکه سیدهاشمی رییس کمیسیون صنایع مجلس که دیروز اعلام کرده ، میل دارد ترک سل به کار خود ادامه دهد، گفت: ما یک پیمانکار، و وزارت ارتباطات کارفرمای ماست و ما طبق قانون پیش رفته‌ایم. اگر وزارتخانه یا مجلس یا جای دیگری به تشکیلاتی علاقه دارد ، ربطی به ما ندارد و هر چه باشد باید توسط وزارت ارتباطات به ما ابلاغ شود.

از وی پرسیده شد که طرف ترک مدعی است مذاکرات با ‪ MTN‬از سه ماه پیش شروع شده بود، گفت: از سه ماه پیش یک سری مذاکرات را با این شرکت هم ما و هم خود ترکها انجام دادند ولی از حدود دو ماه پیش هیچ جلسه‌ای با ‪MTN‬ نداشتیم‌تا مقطعی که وزارت ارتباطات اعلام کرد که می‌توانیم‌شریک خارجی دیگری را برگزینیم، یعنی هیچ قدمی بدون دستور کتبی این وزارتخانه برنداشتیم.

مخبر همچنین در پاسخ به سووالی اعلام کرد که شرکت "پرمان الکترونیک" که بین صاایران و بنیاد مشترک و یکی از سهامداران اولیه ایرانی طرح بهره‌بردار دوم بود ، به دلیل اینکه یکی از سهامداران حقوقیش خارجی است، بعد از مصوبه مجلس، از طرح کنار گذاشته و سهامش بین بنیاد و صاایران تقسیم شد.

وی همچنین در پاسخ به سووالی گفت: اگر پروژه عملی شود، نبردن نفعی که تاکنون به ما به‌علت تاخیر در آن وارد شده، جبران می‌شود ولی اگر نشد به ما زیان کلان وارد می‌شود و ما از هر کس یا کسانی که باعث عملی نشدن آن شده‌اند، خسارت خواهیم خواست.

  • ۸۴/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">