ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشدید جنگ سایبری روسیه علیه اوکراین

| يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

نشانه‌های بیشتری مبنی بر استفاده روسیه از ابزارهای دیجیتال برای به راه انداختن جنگ با اوکراین در ارتباط با اشکال فیزیکی مرسوم‌تر در حال ظهور است که شامل استفاده از حملات سایبری هدفمند نیز می باشد.
به گزارش سایبربان، معاون سرپرست اداره امنیت سایبری اوکراین (SSU) اظهار داشت که مسکو مسئول تقریباً 1200 حمله سایبری و سایر حوادث مهم سایبری در سه ماه اول سال 2023 بوده است.
این روند توسط جی پی پیرز انچگوین، مدیر ارشد فناوری اوناپسیس (Onapsis)، همانطور که او به دیجیتال جورنال (Digital Journal) توضیح می دهد، مورد توجه قرار گرفته است.
پیرز اتچگوین با نگاهی به انواع فعالیت‌های مرتبط با روسیه در یافته است که اختلال و ناآرامی سیاسی می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر بقیه جهان داشته باشد. به عقیده ی او، امنیت سایبری در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار سازمان‌ها است، زیرا سرقت داده‌ها و حملات سایبری به طور غیرقابل انکاری در حال افزایش است و هکرها به طور فزاینده‌ای پیچیده و مداوم می‌شوند.
تدابیری وجود دارد که کسب‌وکارها برای مقاومت در برابر موج سایبری و ایجاد دفاعی مناسب باید در نظر بگیرند.
وی در ادامه می‌گوید: برای جلوگیری از خطرات و تأثیرات یک حمله سایبری، کسب‌وکارها باید به محیط امنیت سایبری فعلی خود نگاه کنند، به‌ویژه در رابطه با برنامه‌های کاربردی حیاتی تجاری‌شان که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

از نظر فعالیت‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند در نظر بگیرند، او اضافه می‌کند که برنامه‌های کاربردی حیاتی برای مجرمان سایبری هدف بسیار جذابی هستند زیرا برای انجام امور روزمره ضروری هستند. اگر تداخل با آن بر تداوم کسب‌وکار تأثیر بگذارد و اگر داده‌های حساس به سرقت رفته یا غیرقابل دسترس شود، می‌تواند عواقب مخربی نه تنها برای خود کسب‌وکار، بلکه برای مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکای آن داشته باشد.
هوش تجاری نیز با اشتراک گذاری اطلاعات مهم است. پیرز انچگوین می‌گوید که فناوری‌های کنونی نیز باید مورد استفاده قرار گیرند:

به این ترتیب، سازمان‌ها باید بتوانند نه تنها تهدیدات را شناسایی کرده و به سرعت به آنها پاسخ دهند، بلکه هر گونه آسیب‌پذیری را شناسایی و کاهش دهند تا از حفاظت از داده‌های حیاتی تجاری اطمینان حاصل کنند.

در اینجا، او بر پیشی گرفتن از اقدامات عوامل جنایتکار و دولت های سرکش تأکید می کند و می گوید که با استفاده از فناوری هایی که امکان مدیریت یکپارچه تهدید، ریسک و انطباق را در کل سازمان فراهم می کند، کسب و کارها قادر خواهند بود به جای اقدامات واکنشی، با رویکردی پیشگیرانه در حوزه امنیت سایبری اقدام کنند.
فرهنگ همکاری نیز امری مهم است، همراه با اینکه به صورتی انجام شود که همه سهم خود را در آن شراکت ببینند. در اینجا پیرز انچگوین بیان می‌کند:

تبدیل امنیت سایبری به یک مسئولیت جمعی مشترک بین همه، علاوه بر ادغام راه‌حل‌های امنیت سایبری قوی، کلید تضمین ایمنی و امنیت سازمان‌ها در سراسر انگلستان خواهد بود.

  • ۰۲/۰۲/۲۴

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">