ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیته تخصصی برای بررسی فنی و محاسباتی افزایش قیمت بلیت هواپیما و ارائه راهکار برای تعدیل قیمت‌ها تشکیل شد.

به‌گزارش فارس، نشست کمیته ویژه نظارت بر قیمت پروازهای داخلی و خارجی امروز با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان تعزیرات حکومتی، دفاتر خدمات مسافرتی، ایرلاین‌های داخلی و معاونت گردشگری در سالن خلیج فارس این معاونت برگزار شد.

در این نشست نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما پرداختند.

با توجه به دستور ویژه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی در مورد رسیدگی به موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مقرر شد کمیته تخصصی برای بررسی فنی و محاسباتی این افزایش قیمت با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود.

بررسی تناسب بین افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت بلیت هواپیما و ارائه راهکار برای تعدیل قیمت‌ها در این کمیته انجام خواهد شد.

همچنین در این نشست مقرر شد کمیته تخصصی برای تعیین تکلیف سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت تشکیل شود.

 

دسترسی سایت‌های فروش اینترنتی به سامانه بلیت هما باز شد

سازمان هواپیمایی کشوری از دسترسی مجدد سایت های فروش اینترنتی بلیت به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جعفرزاده ضمن اعلام خبر حل مشکل این سایت ها، گفت: عصر دیروز جلسه ای با حضور رییس، قائم مقام و معاونان سازمان هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیر عامل و معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران سایت های اینترنتی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مسائل سایت هایی که به دلایلی موجب  قطع دسترسی آنها به سیستم فروش بلیت ایران ایر شده بود مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم اهتمام بیشتر در خدمات رسانی و تسهیل استفاده متقاضیان از امکانات بخش هوایی تاکید شد.

جعفرزاده گفت: در این جلسه همچنین بر نظارت دقیق بر نحوه توزیع بلیت این شرکت، ارائه سرویس های قابل قبول و مورد انتظار مردم، رعایت دقیق توصیه های سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه ملاک نرخ های ارائه شده توسط سایت های اینترنتی، کلاس نرخی است که این شرکت ارائه می کند تاکید شد.

وی گفت: هر گونه ارائه بلیت هواپیما با نرخی خارج از چارچوب تعیین شده توسط شرکت تخلف محسوب شده و برابر با مقررات برخورد خواهد شد. بنابراین ضروری است سایت ها همزمان و بدون وقفه هر گونه تغییر نرخ را هماهنگ و همزمان با نرخ اعلامی شرکت روی خروجی قرار دهند. که این موضوع مستلزم مدیریت قوی در بخش های تکنیکی و فنی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: از مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی خواسته شد تا دسترسی  این سایت ها مجددا از امروز برقرار شود.

 دیروز مدیر یکی از سایت های فروش آنلاین بلیت هواپیما به خبرنگار مهر گفته بود: « ایران‌ایر فرافکنی می‌کند/خودشان گرانفروشی کردند و به نام ما زدند».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">