ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تجهیزات استخراج ارز دیجیتال با هزار و ۴۳ فقره پرونده از لحاظ ارزش ریالی در رتبه دوم کالاهای قاچاق وارداتی در سال ۹۹ قرار دارد.

عبدالمجید اجتهادی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره وضعیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در این مدت حدود ۷۳ هزار فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات ارجاع شده و ورودی این پرونده‌ها در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸، تقریبا ۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد:‌ در ۱۱ ماهه سال ۹۹، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی وصول و به خزانه  دولت واریز شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد جرایم وصولی افزایش یافته اما آنچه وارد خزانه دولت می شود علاوه بر جریمه نقدی موارد دیگر هم هست.

اجتهادی درباره دلایل کاهش پرونده‌های قاچاق کالا و ارز افزود: علاوه  بر موضوع شیوع  بیماری کرونا، می توان گفت قاچاق کم شده، از این رو سبب موفقیت در مدیریت ورود و خروج کالاهای قاچاق شده و کاهش وقوع جرم را شاهد هستیم.

اجتهادی اضافه کرد:‌ موضوع دیگر این است که شاید اقدامات ضابطان به دلیل شرایط کرونایی کمتر شده و در واقع کشف جرم در مقایسه با سال ۹۸ کاهش یافته است.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز تعزیرات خاطرنشان کرد:‌ برای ریشه کنی قاچاق یا رسیدن به نقطه مطلوب، مبارزه فیزیکی موثر نیست و اگر مبارزه  فیزیکی به سمت نظارت و پایش نرم افزاری و به صورت فعالیت سامانه‌ها پیش برود، به طور قطع تعداد پرونده‌های قاچاق کمتر می‌شود.

اجتهادی با اشاره به نقش سامانه‌ها در روند شفاف‌سازی تجارت گفت:‌ اقتصاد ما به جهت شفاف نبودن گل‌آلود است و در این شرایط به دلیل کاهش ارزش پول ملی و تحریم‌ها، انگیزه بسیار قوی برای خروج کالا از کشور وجود دارد.

  • ۰۰/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">