ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشاور عالی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: تعامل با بخش خصوصی به منظور استفاده حداکثری از توان این بخش رویکرد ویژه دوره جدید مدیریتی این سازمان است.

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه با استفاده از توان فکری متخصصان و مشورت با صاحب‌نظران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‌توان ایرادهای این بخش را برطرف کرد، گفت: در دوره معاونت دکتر عباسی شاهکوه در رگولاتوری، نظرخواهی عمومی که رویکرد بیشتر رگولاتوری‌های مترقی در دنیا است، پایه‌گذاری شد.

وی افزود: اکنون نیز در دوره ریاست وی در نظر داریم یک گام جلوتر رفته و برای تدوین راهبردها و راهکارهای کلان رگولاتوری از نظرات متخصصان و افراد با تجربه استفاده کنیم.

روحانی‌نژاد عنوان کرد: با همین دیدگاه، شورای مشورتی با حضور صاحب‌نظران بخش خصوصی و فعالان حوزه ICT تشکیل شد. این شورا جزئی از فرآیند تصمیم‌سازی در رگولاتوری محسوب می‌شود و موضوعات کلان مدنظر رئیس سازمان را از دید یک رگولاتور بررسی می‌کند و نظر تخصصی خود را به رئیس رگولاتوری ارایه می‌دهد.

مشاور عالی رئیس رگولاتوری با اشاره به اینکه در اولین جلسه شورای مشورتی درباره تحریک تقاضا در حوزه فیبر صحبت شد، گفت: رگولاتوری تاکنون در حوزه تحریک تقاضا، مقررات‌گذاری انجام نداده است، در حالی‌که این موضوع در حوزه توسعه باند وسیع یکی از راهبردهای کلان رگولاتورها در دنیا است.

روحانی‌نژاد تحریک تقاضا را از جمله اقداماتی که می‌تواند به توسعه سریع‌تر فیبر نوری در کشور کمک کند، دانست و افزود: افزایش تقاضا به ‌ویژه میان کاربران علاقه‌مند به دریافت خدمات با سرعت بالا که امکان مالی کمتری دارند، موجب افزایش نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط اپراتورها و در نتیجه افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه فیبر نوری می‌شود.

وی بیان کرد: از همین رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به عنوان متولی توسعه سریع، متوازن و سراسری خدمات دسترسی پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری، باید تدوین مقررات و شیوه‌نامه‌های مرتبط را جزو راهبردهای اولویت‌دار خود قرار دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">