ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعداد اینمادهای بدون ستاره از مرز ۱۵ هزار گذشت

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارش اینمادهای بدون ستاره در زمستان 1401، با ادامه استقبال خوب کسب‌وکارهای خرد از اینماد بدون ستاره و ارائه وب‌سرویس اعطای خودکار آن به پرداخت‌یارها، تعداد کسب‌وکارهای خرد دارای اینماد بدون ستاره از مرز 15 هزار عبور کرده و روزانه بیش از 100 اینماد به طور خودکار از طریق وبسرویس پرداخت‌یارها اعطا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) همزمان با شروع سال نو و نامگذاری آن به «مهار تورم و رشد تولید»، پس از اجرای الزام اینماد کسب‌وکارهای اینترنتی برای پرداخت‌یارها توسط متولی شبکه پرداخت کشور در آذرماه سال 1400، اینماد بدون ستاره به‌عنوان راهکار پیشنهادی بخش خصوصی برای کسب‌وکارهای خرد مطرح و پس از برگزاری جلسات کارشناسی بین مرکز تتا، بانک مرکزی، شرکت شاپرک و بخش خصوصی با محوریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نهایی و به عنوان بخشی از تدابیر مشترک جهت اجرای بهینه الزام اینماد برای پرداخت‌یارها از همان زمان اجرایی شد.

اینماد بدون ستاره در واقع فرایند ساده‎‌شده اعطای نماد تجارت الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد است که به عنوان اولین تجربه مجوز ثبت‌محور در کشور صرفاً با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و ظرف چند دقیقه قابل دریافت است.

البته به منظور مدیریت ریسک ناشی از عدم انجام احرازهای دیگر در فرایند اصلی اینماد و جلوگیری از بروز تخلفات و کلاهبرداری‌ های گسترده، کسب‌وکار خرد به‌گونه‌ای تعریف شده که تعداد و مجموع مبلغ تراکنش‌ های آن در ماه به ترتیب کمتر از 100 عدد و 100 میلیون تومان باشد و این موضوع به صورت سیستمی کنترل می‌شود. بدیهی است در صورت عبور کسب‌وکار خرد از از سطح تعیین‌شده، کسب‌وکار موظف است ظرف 10 روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و دریافت اینماد ستاره‌دار اقدام نماید.

پیرو استقبال بسیار خوب کسب‌وکارهای خرد از اینماد بدون ستاره از سال 1400 و ارائه وبسرویس اینماد بدون ستاره به پرداخت‌یارها از سال گذشته، تعداد اینمادهای بدون ستاره در فصل زمستان 1401 از مرز 15100 کسب‌وکار عبور کرده که اکثر این کسب‌وکارها تا قبل از آن از امکان ثبت و استفاده از مزایای داشتن مجوز قانونی محروم بودند؛ ولی با استفاده از قابلیت دریافت اینماد بدون ستاره توانسته‌اند از مزایای مجوز قانونی نزد یک مرجع حاکمیتی بهره‌‌مند شوند که همانا این مهم هدف مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بوده است.

لازم به ذکر است توزیع اینمادهای بدون ستاره در رشته فعالیت‌های مختلف تقریباً مشابه گذشته است که در اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده و همچنین طی بررسی‌های انجام‌شده، کمتر از یک درصد کسب‌وکارها از سطح فعالیت مجاز عبور کرده‌اند که به خوبی نشان دهنده طراحی بسیار مناسب صورت‌گرفته است.

علاوه بر این پیرو جلسه مورخ هشتم آذرماه 1401 با شرکت‌های پرداخت‌یار شامل زرین‌پال، زیبال، وندار، پی استار و پی دات آی‌آر و موافقت با تمامی درخواست‌های تکمیلی مطرح‌شده در مورد وبسرویس اعطای خودکار اینماد بدون ستاره و اتصال به پنجره واحد تجارت الکترونیکی از جمله امکان دریافت اینماد برای کسب‌وکارهایی که به‌طور مستقیم در سامانه اینماد ثبت‌نام و قبلاً اینماد دریافت کرده‌اند، امکان دریافت اطلاعات تکمیلی کسب‌وکار از جمله کد رهگیری پس از دریافت اینماد و دیگر موارد، هم‌اکنون روزانه بیش از 100 اینماد به‌طور خودکار از طریق وبسرویس پرداخت‌یارها اعطا می‌شود.

بدین وسیله ضمن ارائه گزارش دوره‌ای اینماد بدون ستاره به عنوان اولین مجوز ثبت‌محور در کشور که طی همکاری و تعامل مثبت حاکمیت و بخش خصوصی عملیاتی شده است، نمودار زیر وضعیت نظارت بر کسب‌وکارهای خرد را نمایش می‌دهد و مرکز تتا خود را متعهد به تحقق شعار سال از طریق تسهیل و حمایت از کسب‌وکارهای قانونمند در عین تقویت نظارت و جلوگیری فعالیت‌های مخرب از جمله عرضه کالای قاچاق به منظور مهار تورم و رشد تولید می‌داند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">