ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعداد سایت‌های 5G از هزار گذشت

| يكشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام اینکه تعداد سایت‌های نسل پنجم تلفن همراه در دولت سیزدهم از هزار سایت نیز فراتر رفته است، گفت: مطابق تعهدی که اپراتور‌های تلفن همراه به وزارت ارتباطات ارائه کرده اند، تا پایان سال آینده ۱۰ درصد از سایت‌های تلفن همراه باید به فناوری نسل پنجم مجهز شوند.
محمداحسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد آخرین آمار سایت‌های 5G در کشور، گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار سایت نسل پنجم در شهر‌های مختلف کشور در دولت سیزدهم احداث شده است که در افزایش سرعت دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت تاثیر قابل توجهی داشته است.

وی افزود: همچنین با توسعه انجام شده که همراه با نیاز جامعه برنامه ریزی شده، جمعیت تحت پوشش نسل چهارم کشور با نصب بیش از ۸ هزار سایت ارتباطی نسبت به ابتدای دولت افزایش قابل توجهی داشته است که این اقدام نیز کمک زیادی به کاربران سراسر کشور می‌کند تا تجربه بهتری کاربری از اینترنت پرسرعت داشته باشند.

خرامید با اشاره به فراخوان اخیر منتشر شده در سایت رگولاتوری با عنوان خاموش کردن سایت‌های نسل سوم تلفن همراه، تصریح کرد: با توجه به تجارب بین المللی و مطالعات انجام شده، دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور افزایش کیفیت خدمات باند پهن در کشور، پاسخ به تقاضای روز افزون ظرفیت انتقال داده و اینترنت در شبکه‌های سیار و استفاده بهینه از منابع محدود طیف فرکانسی این فراخوان را برای نظرخواهی عمومی منتشر کرده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات تصریح کرد: بدین ترتیب نظر صاحبان نظر و فعالان حوزه ارتباطات در مورد خاموشی سایت‌های نسل سوم تلفن همراه و اختصاص فرکانس آنها به سایت‌های نسل پنجم دریافت شده و توسط متخصصان این حوزه مورد جمع بندی و کارشناسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مطابق تعهدی که اپراتور‌های تلفن همراه در زمان اصلاح تعرفه‌های ارتباطی به وزارت ارتباطات ارائه کرده اند، تا پایان سال آینده ۱۰ درصد از سایت‌های تلفن همراه نیز باید ارتقا یافته و با فناوری نسل پنجم جایگزین شوند.

  • ۰۳/۰۱/۰۵

آمار

نسل 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">