ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعرفه تماس با ایرانسل تغییر می کند

| يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۶:۳۰ ب.ظ | ۱ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از محاسبه نرخ متوسط جدیدی توسط سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی برای هزینه تماس مشترکان ارتباطات سیار و تلفن ثابت مخابرات با ایرانسل خبر داد.

"وفا غفاریان" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا احتمال داداین نرخ در جلسه آینده کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و پس از آن ابلاغ شود.

اواخر فروردین‌ماه گذشته اعلام شد شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار (اپراتور اول) برای تماس با ایرانسل (اپراتور دوم) هزینه مکالمه بیش از نرخ مصوب محاسبه می‌کنند، با این توجیه که چون سامانه تعرفه ایرانسل یکسان (‪ (flat‬است، تشخیص داخلی یا بین شهری بودن مکالمات آن ممکن نیست.

برای نمونه نرخ مصوب هزینه هردقیقه مکالمه اپراتور اول تلفن همراه ‪۴۴۷‬ ریال است که در ارتباط مشترک آن با ایرانسل ‪ ۷۶۰‬ریال محاسبه می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات در ادامه در پاسخ به‌سوالی درباره تعرفه جدید مکالمه با ایرانسل، گفت " چون این نرخ هنوز در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب نشده، بهتر است فعلا آن را اعلام نکنم".

خبرنگار از معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرسید " آیا هزینه کاهش سود ناشی از یکسان بودن تعرفه ایرانسل را مشترکان تلفن ثابت مخابرات و اپراتور اول باید بپردازند؟"

وی در پاسخ گفت: به هرحال این مشترکان از شبکه استفاده می‌کنند و باید هزینه‌های این امر پرداخت نمایند.

غفاریان در عین حال گفت: مشکل ماهوی و مربوط به‌ذات موضوع است که چگونه ارتباط دو شبکه یکی با تعرفه یکسان در کل کشور و دیگری با تعرفه منطقه‌ای را به هم متصل کنیم، زیرا نمی‌دانیم مشترک شبکه دارای تعرفه یکسان در کدام منطقه شبکه دیگر قرار گرفته است.

  • ۸۶/۰۲/۰۹

نظرات  (۱)

  • یدالله نورالله پور
  • با سلام به خدمت همه کسانی که در شرکت مخابرات ایرانسل زحمت فراوانی می کشند. از آنتن دهی خوبی برخوردار هست.ولی هزینه مکالمه اش خیلی با لاهست. شما یک ثانیه را هم 65 تومان حساب میکنید. متشکریم که این مشکل کوچک راحلش کنید. خدا حافظ وتا به امید انروز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">