ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعهد کتبی 4 شرکت طرف قرارداد ایرانسل

| جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره ایرانسل گفت : چهار شرکت هوواوی،‌ آلکاتل، اریکسون و نوکیا از همان ابتدای انعقاد قرارداد همکاری، تعهد نامه ای کتبی مبنی بر اینکه چنانچه ایران از سوی مجامع بین المللی تحریم شود امضاء کرده و براساس آن متعهد به ادامه همکاری خود با ایرانسل شده اند.

" محمد مخبر" در گفت و گو با خبرنگار موج، ‌با بیان مطلب فوق افزود: درست است که قرارداد ایرانسل پرو‍ژه ای تجاری است ولی از آنجایی که ما هم به عنوان شریک ایرانی این پروژه اختیاراتی از نظر حقوقی در هیات مدیره داریم و با توجه به اینکه پروژه اپراتور دوم پروژه ای ملی است مطمنا منافع ملی کشور این اجازه دهد را به طرف ایرانی نمی دهد که حقوق هموطنانش را با سود بیشتر معاوضه کند.

وی در خصوص اظهارات یکی از خبرگزاری رسمی کشور مبنی بر اینکه در صورت تحریم ایران از چهار شرکت پیمانکار طرف قرارداد ایرانسل فقط دو شرکت تعهد ادامه همکاری داده اند،‌ گفت: این اخبار صحت ندارد و چهار شرکت از همان ابتدای بستن قرارداد همکاری، تعهد نامه ای کتبی مبنی بر اینکه چنانچه ایران از سوی مجامع بین المللی تحریم شود این شرکت ها تعهد کرده اند که همکاری خویش را ادامه دهند.

وی در خصوص مشکلات عنوان شده در بین اعضای هیات مدیره ایرانسل افزود: هیچ مشکلی در هیات مدیره ایرانسل وجود ندارد و تمامی کارها طبق روال عادی در حال انجام است.

وی انتخاب چهار پیمانکار را از سوی این شرکت وسعت جغرافیایی کشورمان ایران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این صحیح است که در بخش تلفن همراه به ندرت از چهار پیمانکار در کشورهای اروپایی استفاده می شود، ولی اگر به عنوان مثال مساحت جغرافیایی کشور انگلیس را با کشور خودمان مقایسه کنیم این کشور به اندازه دو استان کشور ما هم وسعت ندارد و از آنجایی که ما باید طبق برنامه زمانبدی واگذاری ها را انجام می دادیم مجبور به انتخاب چهار پیمانکار شده ایم.

"وفا غفاریان" رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز در زمینه دادن تعهدنامه چهار شرکت ذکر شده به ایرانسل گفت: چنانچه این تعهدنامه از سوی این چهار شرکت به ایرانسل داده شده باشد این دستاورد مهمی برای کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر ایران از سوی کشورهای مطبوع این شرکتها تحریم اقتصادی شود، آیا این شرکتها می توانند با توجه به حقوق بین الملل به همکاری خود با ایران ادامه دهند، افزود: از آنجایی که این شرکتها خصوصی هستند راه های مختلفی برای حل این مسئله وجود دارد.

  • ۸۵/۰۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">