ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییرات متنوع یاهو به مناسب 18 سالگی‌اش

| شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

ایمیل یاهو اکتبر سال 1997 راه‌اندازی شد و طی مدت کوتاهی به عنوان یک سرویس کاربر پسند مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت. تا سال‌ها این سرویس برای ارسال، دریافت و مدیریت ایمیل محبوب کاربران بود تا اینکه گوی رقابت را جیمیل از یاهو میل ربود. حالا ایمیل یاهو 18 ساله شده است. هر چند کاربران این روزها کمتر جذب سرویس ایمیل یاهو می‌شوند، اما یاهو به مناسبت تولدش اپلیکیشن‌ ایمیلش را برای اندرویید و iOS با یک ویژگی جدید به روز رسانی کرد؛ Yahoo Account Key و اتصال به سایر سرویس‌های ایمیل.

 

یک اپلیکیشن و چند سرویس ایمیل

پشتیبانی از سرویس‌های ایمیل در اپلیکیشن یاهو، قابلیتی است که یاهو به مناسبت 18 سالگی‌ یاهومیل به اپلیکیشن‌اش اضافه کرده است. کاربران در اپلیکیشن جدید می‌توانند مشخصات ایمیل‌های خود در سرویس‌هایی مانند آوت‌لوک، هات‌میل و AOL را وارد کرده و بدون تغییر اپلیکیشن همه ایمیل‌هایشان را در یک محیط مدیریت کنند، با آدرس ایمیل‌هایشان در دیگر سرویس‌ها ایمیل بفرستند و ایمیل‌هایی که در آن آدرس‌ها دریافت می‌کنند را یک جا بخوانند.
 
ورود بدون رمز
یاهو اپلیکیشن ایمیل خود را به سرویس Yahoo Account Key مجهز کرده است. این سرویس به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور خود برای هر بار ورود، به سادگی به ایمیل خود دسترسی داشته باشند. پیش از این این قابلیت به صورت آزمایشی از ابتدای سال میلادی در دسترس برخی کاربران قرار گرفته بود. نام این سرویس در دوره آزمایشی‌اش On-Demand Passwords بود و البته کارایی دیگری هم داشت. به منظور تامین امنیت اطلاعات، هر بار که کاربر قصد ورود به ایمیلش را داشت، یک رمز یک بار مصرف به شماره موبایل ثبت شده وی ارسال می‌شد. اما با راه‌اندازی Yahoo Account Key کاربر یک بار برای همیشه به صورت دستی رمز عبور را وارد می‌کند.
به گزارش فناوران کاربر با یک بار ثبت مشخصات ایمیل و وارد کردن رمز می‌تواند در بخش تنظیمات قابلیت Yahoo Account Key را فعال کند. به این ترتیب هر بار که کاربر قصد ورود به اپلیکیشن و چک کردن ایمیل خود را داشته باشد تنها با وارد کردن آدرس ایمیل خود امکان دسترسی به صندوق ایمیل‌هایش را دارد. هر چند بسیاری معتقدند این روش ممکن است اطلاعات کاربران را هنگامی که موبایل‌شان به هر دلیلی به دست دیگران بیفتد به خطر بیندازد.
یاهو وعده داده در آینده نزدیک سیستم احزار هویت کاربرانش از طریق اپلیکیشن ایمیلش گسترش می‌دهد. به نحوی که به تکنولوژی تشخیص چهره یا سنسور اثر انگشت مجهز خواهد شد.
 
امکانات دیگر
از دیگر امکانات اپلیکیشن جدید یاهو می‌توان به امکان جستجو در مطالب داخلی ایمیل‌ها و عناوین ایمیل‌ها اشاره کرد. به روز رسانی تصویر کانتکت‌ها با تصویری که در شبکه‌های اجتماعی به عنوان عکس پروفایل انتخاب کرده‌اند از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن جدید است.
همچنین زیباتر شدن محیط، افزایش سرعت و امکان افزودن امضای شخصی در پایان هر ایمیل و دریافت پیام تحویل ایمیل از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن ایمیل یاهو در 18 سالگی‌اش است.
  • ۹۴/۰۷/۲۵

یاهو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">